اجتماعی

بگردید شکرهای مخفی را پیدا کنید!

لبنیاتهنگامی که آدامس می جوید یا یک لیوان پر نوشابه را سر می کشید، می دانید چه می خورید اما برخی از خوراکی ها هستند که نامردی می کنند و بدون اینکه  تصور کنیم قند دارند، سرشار از قند و کربوهیدرات هستند. البته آنها خودشان هم چندان مقصر نیستند، این کارخانه های سازنده هستند که برای طعم دادن به آنها از این ماده مضر استفاده می کنند. البته باید گفت هر چه خوراکی خوشمزه روی زمین وجود دارد بالاخره برای یک جا از بدن ضرر دارد.به گزارش زندگی سالم به نقل از برترین ها ؛ این مطلب بیشتر برای افرادی مناسب است که خیلی به کالری و مواد تشکیل دهنده خوراکی های خود اهمیت می دهند و هر خوراکی را نمی خورند. برای اطلاع این افراد باید گفت که قند با 56 نام مستعار در مواد مختلف غذایی حضور  دارد. شاید بیشتر مردم 5 یا 6 نام قند را بشناسند اما بیشتر نام های آن را نمی دانند و در نتیجه نمی توانند وجود آن را در غذاها تشخیص دهند.

برای کمک به شما برای شناسایی این متهم 56 چهره، خوراکی هایی را انتخاب کرده ایم که تصور نمی کنید قند دارند.

1.رب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی مملو از اسیدسیتریک است که می توان آن را با سرکه مقایسه کرد که برای جوانه هایی چشایی چندان خوشایند نیست. به ویژه آنهایی که هنوز کامل نرسیده اند و قرار است به زور در قوطی قرار بگیرند را باید کمی شکر زد تا اسیدهای موجود در آنها موجب ناراحتی زبان نشود. البته باید بدانید رب گوجه فرنگی بسیار سالم تر از سس های پاستا و ماکارونی است.  اما در روند تهیه رب های کارخانه ای، به آن شکر اضافه می شود.

2.سس سالاد

برای طعم دار کردن سالاد همیشه بهترین گزینه، راحت ترین آنهاست. خیلی از ما برای این منظور از سرکه بالزامیک استفاده می کنیم. اما باید بدانید این سرکه نیز قند دارد. با اینکه بالزامیک بهتر از مایونز و سس های چرب سالاد است اما باید بدانید خیلی هم سالم نیست. به منظور حذف چربی بدون از دست دادن طعم غذا، سازنده های این سرکه ها درون آن مواد شیرین کننده اضافه می کنند. در رستوران همیشه روغن زیتون و سرکه برای سالاد خود تقاضا کنید و در خانه، خردل، بالزامیک، روغن زیتون، نمک و فلفل و هر ادویه ای که دوست دارید را به سالاد اضافه کنید.

4.ماست

ماست سرشار از کلسیم است و گزینه مناسبی برای میان وعده ناهار و شام است. البته اگر ماست طعم دار میوه ای میل کنید دیگر گزینه رژیمی خوبی به شمار نمی رود. برخی از کارخانه های تولید ماست نوعی شکر سفید به محصولات خود اضافه می کنند. تقریبا همه ماست های میوه ای مقدار زیادی از این شکر را در خود دارند. به همین دلیل، همیشه سعی کنید از ماست های ساده برای تامین کلسیم بدن خود استفاده کنید.

5.نان های فانتزی

برای اینکه خمیر بیشتر پف کند و نان ها زیباتر و حسابی قهوه ای دیده شوند، به آنها شکر اضافه می شود. برای سالم تر بودن بهتر است از نان های معمولی نانوایی استفاده کنید نه نان هایی که در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها فروخته می شوند. شاید ماندگاری این نان ها کمتر باشد اما در عوض سالم تر خواهید بود.

6.کچاپ

شکر در همه چاشنی های خوشمزه حضور دارد. کچاپی که روی سیب زمینی سرخ شده (که خودش مملو از قند است) می ریزید نیز قند دارد و قند در قند می شود. تقریبا یک‌چهارم سس های کچاپ را قند تشکیل داده است. ما برای بیشتر غذاهای خود از کچاپ استفاده می کنیم که چندن برای سلامتی مفید نیست.

8.میوه های منجمد

میوه هایی که خودتان فریز می کنید کاملا بهداشتی هستند و ماده افزودنی ندارند. اما میوه های منجمدی که از فروشگاه تهیه می کنید اصولا خوب نیستند. بیشتر آنها کال و نرسیده هستند. در ضمن کارخانه های این نوع خوراکی ها به آنها شکر هم اضافه می کنند. ترجیحا میوه را در فصل خود میل کنید تا شکر مصنوعی وارد بدن خود نکنید یا دست‌کم خودتان میوه های موردعلاقه تان را فریزری کنید.

9.کره بادام زمینی

کره بادام زمینی سرشار از پروتئین و چربی های سالم است و بهترین گزینه برای رژیم غذایی به شمار می رود. اما متاسفانه برخی از برندها در روند تولید این خوراکی خوشمزه، شکر به آن اضافه می کنند. بنابراین هنگام خرید آن حتما روی شیشه را بخوانید تا شکر نداشته باشد

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا