آشپزی و آشپزخانهنظافت و شستشو

بوی بد غذای سرخ شده

ترفندهایی برای از بین بردن بوی بد غذای سرخ شده در فضای خانه

از بین بردن بوی بد سوختگی غذا و سرخ کردن مواد غذایی مانند سیر و پیاز شاید مشکل بسیاری از خانم های خانه دار باشد. با ما همراه شوید تا به راحتی با ترفندهای زیر بتوانید بوی بد فضای خانه تان را از بین ببرید.

از بین بردن بوی بد سوختگی غذا و سرخ کردن مواد غذایی مانند سیر و پیاز شاید مشکل بسیاری از خانم های خانه دار باشد. شما به راحتی با ترفندهای زیر می توانید بوی بد فضای خانه تان را از بین ببرید.

۱۱ ترفند برای از بین بردن بوی بد غذای سرخ شده در فضای خانه

بعد از پخت غذا در آشپزخانه برای از بین بردن بوی آن، پنجره ها را باز کنید و هود و هواکش را روشن کنید تا کوران هوا و جریان بیشتر به از بین بردن بوی بد خانه کمک کنند.

البته باید بدانید که این کار انرژی زیادی را هدر می دهد. می توانید حوله نمناکی را درون فضای خانه بچرخانید تا مقداری بوی سوختگی را جذب کند.

ازبین بردن بوی سوختگی با زغال: زغال یک جاذب بو است، آن را در کاسه قرار داده و آن ها را مکان های بودار قرار دهید. بوی زننده به تدریج کاسته می شود.

برای جلوگیری از پخش شدن بوی مواد غذایی سرخ کردنی در خانه قبل از سرخ شدن آنها، مقداری سرکه سفید را در ظرفی ریخته و آن را کنار اجاق گاز قرار دهید. به خاطر داشته باشید که برای طبخ هر غذایی قبل از اقدام به روشن کردن گاز، هواکش و هود را روشن کنید.

۱۵ تا ۲۰ عدد میخک در یک لیتر آب در قابلمه بریزید و بجوشانید. بگذارید تا نیم ساعت بجوشد. این باعث خلاص شدن از بو خواهد شد. میخک ها دوباره می توانند استفاده شوند .

بعد از پخش شدن بوی نامطبوع مانند سوختگی در خانه این راه حل را انجام دهید: قابلمه ای حاوی آب را روی اجاق گاز قرار دهید و چند برش لیمو ترش درون آب بیندازید. زمانی که آب به جوش می آید، بخار لیموترش به از بین بردن بوی سوخته غذا کمک می کند.

بوی حاصل از پخت و پز غذا را با ریختن مقداری جعفری در تابه ای کوچک و قراردادن آن روی شعله اجاق گاز از بین ببرید. حرارت دادن جعفری برای مدت ۵ دقیقه، نه تنها بوی نامطبوع موجود را از بین می برد بلکه فضا را عطرآگین می کند.

نقش وانیل در رفع بوی سوختگی: توپک های پنبه را در عصاره وانیل آغشته کنید و در تمام اتاقها قرار دهید تا بوی آن را جذب کند.

در یک نعلبکی کمی ادکلن خوشبو بریزید و یک حبه قند چهار گوش در آن بیندازید ، طوری که ادکلن را خوب جذب کند و قند خیس شود ، سپس قند را آتش بزنید و وقتی ادکلن تمام شد قند را خاموش کنید با این تدبیر فضای خانه بسیار معطر خواهد شد.

قهوه بوی مطبوعی دارد . گذاشتن قهوه در طول شب در مایکروویو پس از پاک کردن آن می تواند به پخش بو کمک کند. قهوه را در آب بجوشانید و اجازه دهید مخلوط در داخل آن بماند.

قابلمه ای کوچک که حاوی آب، چوب دارچین و وانیل است هم می تواند در از بین بردن بو و معطر کردن فضای خانه تاثیر زیادی داشته باشد. همچنین می توانید دارچین و وانیل را کمی درون ماهی تابه تف دهید تا بوی آن فضای خانه را پر کند. مقداری از برگ خرد شده جعفری هم این کار را انجام می دهد.

منبع : مجله اینترنتی دلگرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا