آرایش و زیبایی

بوتاکس استاندارد هم برای تزریق شرایط سنی دارد

 

بوتاکس نوعی سم است که با تزریق در جاهای خاصی از صورت یا گردن، انواع خاصی از چین و چروک را رفع می‌کند.

دکتر محمد رضا برزگر، فوق تخصص پوست، زیبایی و لیزر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیشترین مورد مصرف استفاده از بوتاکس که البته از استاندارد بودن آن مطمئن هستیم، برای رفع چین و چروک پوستی در بین ابروها، پیشانی، دور چشم است که این خطوط عمدتاً ناشی از حرکات عضلات صورت در حالات اخم کردن، بالا بردن ابروها و خندیدن ایجاد می‌گردد.

 

وی افزود: در مورد تزریق بوتاکس در نواحی دور لب و گردن، نیاز به تجربه و مهارت بسیار ویژه‌ای دارد و افراد از سپردن این کار به افراد غیر مجرب جداً بپرهیزند، ضمن اینکه پزشک معالج باید از نوع چروک و عمق آنها به خوبی مطلع باشد.

 

دکتر برزگر گفت: بیشترین تأثیر تزریق بوتاکس، در رفع چین و چروک‌های دینامیک است یعنی چروک‌هایی که در حالت عادی صورت وجود ندارد ولی با اخم یا خنده و یا بالا کشیدن ابروها، ظاهر می‌گردد ولی تأثیر بوتاکس بر چروک‌های استاتیک یعنی آنهایی که در حالت عادی در صورت وجود دارد، کمتر است.

 

این فوق تخصص پوست و زیبایی بهترین سن تزریق بوتاکس را 40-20 سالگی دانست و افزود: ماندگاری تزریق بوتاکس بین 100 تا 800 روز است که این بستگی به افراد دارد.

 

بدن بعضی افراد، سرعت تجزیه بالاتری دارد، بنابراین اثر بوتاکس در بدنشان سریعتر از بین می‌رود و بالعکس برخی افراد بدنشان سرعت تجزیه کندتری دارد که دوام بوتاکس در این افراد بیشتر است ولی به طور متوسط پیشنهاد می‌شود افراد زودتر از 6 ماه اقدام به تزریق مجدد بوتاکس نکنند.

 

وی در پایان گفت: اینکه فردی کاندید تزریق بوتاکس باشد یا نه، با تشخیص پزشک متخصص پوست است. برخی افراد، مستعد بیماریهای عضلانی هستند که ریسک بالایی برای خطر است، ضمن اینکه محل تزریق بوتاکس با تشخیص پزشک است و به طور کلی تزریق بوتاکس برای همه افراد قابل استفاده نیست.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا