روانشناسی

به دنبال خوشبختی باشید.

به دنبال خوشبختی باشید.

ما به وسیله اندیشه های خود، ترقی می کنیم و از نردبان تصوری که از خویشتن داریم، بالا می رویم . (اوریسون سوئت ماردن) .
باید توجه داشته باشیم که نیروی تصورما ده بار قوی‌تر از نیروی اراده است. بانیستر، از نیروی تصور، پایه‌هایی برای میز اعتماد به نفس ساخت و لذا توانست نتیجه ای را به دست آورد که در طول تاریخ بشر سابقه نداشت. اگر قدرت تصور خود را از قید و بند رها کنیم، اعتماد به نفس و بینشی در ما ایجاد می شود که محدودیت های گذشته مان را در هم می شکند و در این هنگام است که در می یابید نیروهایی را که در درجه اول صرف بهبود زندگی خود می کردید، باید متوجه رفع مشکلات خانواده اجتماع و در صورت امکان جهانیان کنید.
تنها راه انجام این کار و احساس شادمانی و کامیابی دائمی این است که بدون خودخواهی، به جامعه خدمت کنید. درجست وجوی قهرمانان نباشید، بلکه خود قهرمان شوید. در زندگی خود تعادل را فراموش نکنید . به جای کمال، به دنبال تعادل باشید؛ دنیای بسیاری از مردم سیاه و سفید است؛
یعنی یا تمام زندگی خود را وقف دیگران می‌کنند یا اینکه فردی مادی و خود محور می شوند که به فکر ایجاد تغییر در جامعه نیستند. اسیر چنین دامی نشوید. زندگی عبارت از تعادلی است میان بخشیدن و پذیرفتن میان مراقبت از خویشتن و محبت به دیگران. پس بخشی از وقت، سرمایه و انرژی خود را وقف کسانی کنید که واقعا نیازمند آن هستند و در عین حال نسبت به خود نیزبخشنده باشید و این کار را با لذت و نه با احساس گناه انجام دهید.
لزومی نداردکه بار رنج های جهان را به دوش بکشید. اگر مردم بدانند که لازم نیست چیز زیادی از خود مایه بگذارند، افراد بسیاری حاضر به خدمت به همنوعان خود می شوند؛ پس کار کوچکی انجام دهید و بدانید که تاثیر آن می تواند بزرگ باشد .

خوشبختی
به دنبال خوشبختی باشید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا