پزشکی و سلامت

به جای داروهای شیمیایی این ادویه را بخورید

 

زردچوبه دارای خواص شفا بخشی است که در درمان بیماری‌ها با بسیاری از داروهای شیمیایی برابری می‌کند.

به گزارش خبرنگار كلينيك گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس  تحقیقات اخیر زردچوبه یک گیاه کامل شناخته شده است، این ادویه خواص شفابخش زیادی داشته و اجزاء اصلی آن (کورکومین) دارویی است که در مطالعات زیست پزشکی قدمتی 5600 ساله دارد.

با توجه به تراکم تحقیقاتی که بر روی زردچوبه به عمل آمده، جای تعجب نیست که این ادویه تعدد دارویی داشته باشد.

آتورو استاتین( داروی کلسترول)
مطالعات 2008 انتشار یافته در مجله دارویی زردچوبه مطلوب در مقایسه با آتورو استاتین به مواد مخدر (lipitor) شباهت دارد که همراه باعث کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو و همچنین تصلب شرایین در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 می‌شود.

کورتیکواستروئیدها( داروهای ایتروئیدی)
مطالعات انتشار یافته نشان می‌دهد که پلی فنل‌های اولیه در زردچوبه  و زعفران رنگی به نام کورکومین باعث تسکین یک بیماری التهابی چشمی می‌شود، همچنین کورکومین در مقایسه مطلوب به دگزا‌متازون در مدل حیوانی به عنوان یک درمان جایگزین برای ژن‌های التهابی محسوب می‌گردد.

پروزاک( داروهای ضد افسردگی)
براساس یک مطالعه انتشار یافته در سال 2011 کورکومین موجود در زردچوبه در مقایسه با داروی پروزاک  به مشابه کاهش افسردگی عمل می‌کند.

آسپرین ( رقیق کننده خون)
در شرایط آزمایشگاهی کورکومین ضد پلاکت بوده و اثرات تعدیل کنندگی دارد، این ادویه برای بیماران مبتلا به ترومبوز عروقی بسیار مناسب است.

داروهای ضدالتهابی
مطالعه سال 2004 انتشار یافته در مجله انکوژن نشان می‌دهد که کورکومین موجود در زردچوبه جایگزین موثری برای داروهای مخدری چون آسژرین،ایبوپروفین، سولینداک،اینذومتاسین، دیکلوفناک، دگزامتازول می‌باشد که ضدالتهابی  بوده و در برابر تکثیر سلول‌های تومور مقاومت می‌کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا