پزشکی و سلامت

بهترین موقع برای خوردن میوه

بهترین موقع برای خوردن میوه

خوردن میوه برای سلامت بدن مفید است. اما در زمان های خاصی خوردن میوه جذب بیشتری در بدن دارد. اگر می خواهید بدانید بهترین زمان برای خوردن میوه چه زمانی است با ما همراه باشید.

میوه ها خواص فراوانی دارند. مواد معدنی مثل کلسیم ،پتاسیم، آنتی‌اکسیدان، فسفر و فیبر غذایی در انواع میوه ها یافت میشوند. بعضی از میوه ها را همراه با غذا نباید استفاده کرد. همچنین برخی از میوه ها را بعد یا قبل از غذا نباید مصرف کرد.
گلابی و سیب بافت سفت و محکمی دارند برای همین بهتر است بعد و قبل از غذا خورده شوند. میوهایی که بافتشان نرم است مثل انگور، توت‌فرنگی و هلو اگر با غذا مصرف شوند برای فرد مشکلی به وجود نمی آورد.

برای اینکه کلسترول جذب بدن نشود چکار کنیم؟

برای اینکه کلسترول جذب بدن نشود پیشنهاد میشود میوه هایی که ویتامین C دارند مثل لیمو و پرتفال کنار غذا استفاده شوند. برای بیماران دیابتی ، پرتقال شیرین و سیب برای بیماران مبتلا به دیابت خیلی تاثیر دارد. این میوه ها چون دارای قند طبیعی هستند از پایین آمدن سریع قندخون جلوگیری میکنند.
افراد سنگین وزن و چاق میبایست قبل از اینکه غذا بخورند میوه هایی مصرف کنند که بافت سفتی دارند مثل گلابی و سیب. این میوه ها فیبر زیادی دارند و اگر افراد قبل از غذا بخورند اشتهایشان برای خوردن غذا کم میشود و زودتر سیر میشوند.
دقت کنید بیمارانی که به اختلالات گوارشی مبتلا هستند در استفاده از سبزیجات و میوه جات باید احتیاط کنند.

بهترین زمان مصرف میوه چه زمانی است؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا