پزشکی و سلامتورزش

بهترین راه برای سوزاندن چربی

فریب تبلیغ های لاغری سریع را نخورید

بهترین راه برای سوزاندن چربی ورزش است

هنگامی‌ که صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم اغلب می‌ خواهند بهترین و سریع‌ ترین روش برای ریختن و سوزاندن چربی‌ های اضافی را بدانند.

واقعیت این است که رژیم‌ های مضر و داروهای غیر استاندارد بدن‌ سازی که ادعا می‌کنند راز «کاهش چربی را در خود مخفی دارند تله پول هستند. یک تئوری علمی حتی نشان می‌دهد که ورزش کردن در حدود 60٪ از حداکثر ضربان قلب شما بدن را به منطقه چربی بدن سوق می‌دهد که برای کاهش وزن مورد نیاز است.

ورزش‌ هایی مانند دویدن نیاز به انرژی کمتری از بدن دارد در حالی‌ که چربی‌های بیشتری از ما  می‌سوزانند. حتی ورزش‌ هایی مانند آهسته دویدن نیاز به انرژی بیشتری از بدن ما دارند بنابراین انرژی بیشتری از سوزاندن چربی‌ها حاصل می‌شود.

پیاده‌ روی پایدار به لاغری ما کمک می‌کند

برای لاغری مهم است که کمی در مورد متابولیسم بدن خود بیشتر بدانیم. حتی اگر قرار باشد تمام‌ روز روی میز کار خود بنشینیم، بدن ما حتی برای لاغری به «سوخت» نیاز دارد.

انرژی بدن ما از کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، چربی‌ها و فسفات‌ها حاصل می‌شود. میزان استفاده از کربوهیدرات ها در افراد متفاوت است و بستگی به تعدادی از عوامل، ازجمله رژیم غذایی، سن، جنس و اینکه چه میزان ورزش می کنید دارد.

به‌ طور کلی، ورزش با شدت کمتر مانند پیاده‌ روی پایدار یا آهسته دویدن به لاغری ما کمک می‌کند. این بدان معناست که اگر میزان انرژی موردنیاز بدن کم است، بنابراین انرژی به‌طور عمده از چربی‌ها تأمین می‌شود.

با افزایش شدت ورزش، چربی نمی‌تواند به‌ اندازه کافی و سریع متابولیزه شود تا پاسخگوی افزایش تقاضای انرژی باشد؛ بنابراین از کربوهیدرات‌ها استفاده می‌کند، زیرا آنها با سرعت بیشتری متابولیزه می‌شوند.

این بدان معنی است که درواقع شدت ورزش در آب‌کردن سطح چربی پراهمیت است.

بدن در درجه اول سوخت‌وساز چربی را برای استفاده برای انرژی متابولیزه می‌کند. این بدان معناست که ناحیه چرب بدن ما بالقوه برای سوخت‌ و ساز چربی به ورزش نیاز دارد.

بین قلب در حال استراحت در حدود 70 ضربان در دقیقه تا حدود 160 ضربان در دقیقه با قلب در هنگام ورزش با حد متوسط ​​(مانند دوچرخه‌ سواری با سرعت ثابت) تفاوت وجود دارد.

البته شخصی که ورزش می‌کند لزوماً نمی‌تواند کاملا توانایی خود در سوخت‌ و ساز چربی را تأمین کند، زیرا با افزایش شدت ورزش، تغییر تدریجی در تعادل چربی و کربوهیدرات‌ ها که بدن شما برای انرژی استفاده می‌کند، وجود دارد.

گروه مترجمین مجله اینترنتی زندگی سالم

ترجمه از یاهو، نوشته دن گوردون، مدرس علوم ورزشی دانشگاه آنگلیا روسکین

مترجم : الهام شهیدان

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا