مشاوره زناشویی

بهبود روابط زناشویی

بهبود روابط زناشویی

اگر به دنبال این هستید رابطه خود را با همسرتان بهبود ببخشید ما روش های زیر را به شما توصیه میکنیم  تا از بروز اختلافات زناشویی تا حد امکان بکاهیم.

باید از بودن در کنار همسرتان لذت ببرید. مهم ترین چیزی که در زندگی زناشویی باید مورد توجه قرار بگیرد صحبت کردن با همسر است. برای ارتباط برقرار کردن با همسر خود راههای مختلفی را امتحان کنید.

اختلافات زناشویی

در تمام ازدواج ها حتی موفق ترین ازدواج اختلاف دیده میشود. سعی کنید زمانی را هرکدام برای دیگری در نظر بگیرید تا یکی حرف بزند و دیگری گوش دهد. باید راهی که باعث بروز احساسات همسرتان میشود را یاد بگیرید خصوصا هنگامی که طرف ناراحت است. اختلافات نباید روی زندگی ما تاثیر زیادی داشته باشند. همواره به جای لجبازی بدنبال تفاهم باشید. باید در مورد اختلاف نظری که داریم با هم صحبت کنیم. وقتی با همسرتان دچار مشکل میشوید در آن هنگام راجع به مواردی حرف بزنید که با هم تفاهم دارید نه مسائلی که راجعبش اختلاف نظر دارید. بهتر است در شرایط آرامتر درباره اختلاف نظراتتان حرف بزنید. در برابر دیگران به هیچ وجه با همسرتان مخالفت نکنید. شما دو نفر عضو یک خانواده هستید. همیشه سعی کنید یکدیگر را خوشحال کنید و پشت هم باشید.

وقتی با هم بحث میکنید یکدیگر را متهم نکنید. بهتر است وقتی درباره مشکلتان حرف بزنید که افکارتان جمع و جور شده باشند. هنگام بحث کردن احترام فراموش نشود. بین حرفهایتان همسرتان را سرزنش نکنید و مانند متهمان با او سخن نگویید. اگر به دنبال تقویت پایه های ازدواج خود هستید بحث های سازنده و صادقانه انجام دهید.

وقتی اختلاف نظر با همسرتان پیدا میکنید فکر نکنید همیشه حق با شماست. لجبازی همراه قهر تاثیر خوبی در زندگی ندارد. باید زمان مناسب برای بحث را بدانید . در مورد مسائل مهم و واقعی بحث کنید. بحث روی موضوع پیش و پا افتاده باعث میشود فرصت برای توجه به مسائل مهتر ایجاد نشود.

برای جبران مشاجره فقط تقدیم گل کافی نیست. باید کاری کنید تا همسرتان متوجه شود از رفتارتان نادم شده اید و متوجه شود برای شما مهم است. همیشه به دنبال حل مشکلات باشید. باید بدانید تمام مشکلات قابل حل است.

بهبود روابط زناشویی

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا