تغذیه سالم

همراه قهوه این چند تا کار را نکن!

این روزها همه عادت به نوشیدن قهوه در وعده صبحانه یا عصرانه دارند و تعداد کافی‌شاپ‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است.

بااین‌حال بعد از خوردن قهوه، برخی از کارها را هرگز نباید انجام ندهید. در ادامه با زندگی سالم همراه شوید تا کارهایی که بعد از خوردن قهوه نباید انجام داد را برایتان شرح دهیم.

دارو خوردن

 کافئین قهوه در معده ذخیره می‌شود و عملکرد دارو را از بین می‌برد. تا یک ساعت بعد از نوشیدن قهوه نباید هرگونه دارو را خورد.

خوردن قهوه بعد از ماهی

 بعد از خوردن ماهی نباید قهوه بخورید؛ چون همه ویتامین ماهی را از بین می‌برد. کلاً بعد از غذاهای آهن‌دار مثل سبزیجات و حبوبات نیز ماهی نخورید.

مصرف غذاهای سنگین

 قهوه اسید معده را افزایش می‌دهد و مصرف غذاهای سنگین پس از آن ممکن است باعث عوارض گوارشی شود.

خوردن غذاهای شیرین

قهوه اگر با شکر همراه باشد و شیرینی داشته باشد، مصرف شکلات همراه آن باعث افزایش قند خون شود.پ

کافئین بعد از الکل

 خوردن قهوه بعد از الکل مثل بمب ساعتی می‌ماند و بسیار خطرناک است و گاهی باعث مسمومیت شدید می‌شود. چون بدن را با کمبود آب شدید مواجه می‌کند.

ورزش شدید

بعد از خوردن قهوه، قلب شما ممکن است با تغییرات در ضربان و فشارخون روبرو شود؛ بنابراین باید از ورزش شدید پس از مصرف قهوه بهتر است اجتناب شود.

خوابیدن

 قهوه حاوی کافئین است که ممکن است باعث بیداری و افزایش تقویت حالت بیداری شود؛ بنابراین، بهتر است قبل از خواب، قهوه نخورید.

رانندگی

 قهوه ممکن است بر روی دستگاه عصبی تأثیر داشته باشد و چون رانندگی نیاز به احتیاط و توجه بیشتری دارد پس از قهوه خوردن رانندگی نکنید.

 بااین‌حال، همه این موارد به مقدار مصرف قهوه و شخصیت هر فرد بستگی دارد و بهتر است باتوجه‌به وضعیت فردی خودتان تصمیم بگیرید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا