پزشکی و سلامت

بعد از ساعت 8 شب این خوراکی را نخورید

 

غذاهای فرآوری‌شده، گروه غذایی خاصی هستند که در بالای لیست مصرف بعضی افراد قرار می‌گیرند، و متاسفانه تاثیر بدی بر روی خلق‌وخوی انسان‌ها دارند.

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از سلامت نیوز، یکی از مطالعات اخیر مجله پزشکی Appetite نشان می‌دهد که تنقلات شبانه می‌تواند باعث افزایش وزن شود. گزارشی که محققان از نتایج نهایی این مطالعه ارائه کرده‌اند، نشان می‌دهد که خوردن قبل از ساعت ۸ شب، نوعی عامل پیشگیری‌کننده مستقل از افزایش وزن بدن است، و با کل انرژی مصرفی روزانه مرتبط است؛ صرف نظر از این‌که افراد چه زمانی به رخت‌خواب می‌روند یا چند ساعت می‌خوابند.

در این مطالعه،‌ مچ‌بندهای مخصوصی بر روی دست ۵۲ بزرگسال نصب شد تا بر وضعیت خواب و فعالیت آنان نظارت شود. ضمن این‌که از این افراد خواسته شد تا لیست همه غذاهایی که مصرف می‌کنند و زمان‌بندی دقیق وعده‌های غذایی اصلی و میان‌وعدها را برای یک دوره ۷ روزه ثبت کنند.

نتایج نهایی نشان داد کسانی که خیلی دیر می‌خوابند، ۷۵۴ کالری بعد از ساعت ۸ شب مصرف می‌کنند؛ در حالی که این میزان در بین افرادی که خواب طبیعی دارند به ۳۷۶ کالری می‌رسد. بسیاری از متخصصان چاقی معتقدند که کالری، کالری است، و فرقی نمی‌کند که چه زمانی غذا بخورید. اما این مطالعه نشان می‌دهد که کالری‌های روزانه و شبانه از نظر متابولیکی با هم یکسان نیستند.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا