نظافت و شستشو

برس موی خود را تمیز کنیم

هر چند وقت یک‌ بار برس موی خود را تمیز کنیم ؟

شستشوی برس مانند مسواک مهم است !

همه ما می‌دانیم که تمیز کردن برس های آرایشی برای داشتن پوستی سالم ضروری است. اما این تنها مسواک نیست که به تمیز کردن منظم نیاز دارد: برس موهای شما نیز به عشق و تمیزی و توجه نیاز دارد.

ماركوس هوي، متخصص مو مي گويد: « محيط خانه ما اغلب تميز است اما غالباً از ابزارهاي موی خود را تمیز نمی‌کنیم. »

باکتری ها و ویروس‌ ها می‌توانند به‌ طور هم‌ زمان روز ها روی سطوح برس زندگی و رشد کنند. یک‌چیز که روی آن‌ها زندگی می‌کنند ابزار موی شخصی ما هستند.

اگر از برس و شانه برای شانه کردن موهای تمیز استفاده می‌کنید این احتمال وجود دارد که میکروب‌ ها، موهای مرده و سلول‌ های پوستی روی سطح آن‌ ها ایجاد شود. بنابراین، لازم است که به همان اندازه اسفنج‌ ها و برس های آرایشی را شستشو دهید.

مانند برس های آرایشی، مسواک‌ ها و شانه‌ ها باید روزانه و تمیز عمیق و به‌ صورت سه بار در هفته نگهداری و تمیز شوند تا به بهترین شکل ممکن به نظر برسند و کار کنند.

هدف این است که از  تجویز مجدد سلول های مرده پوست بر روی سرخود جلوگیری کنید. در مورد نگهداری روزانه، Trey Gillen یک متخصص زیبایی می‌گوید که تمام رشته مو های گیر کرده در دندان شانه یا جارو براش را از بین ببرید.

به‌ صورت ماهانه و ترجیحا هفتگی، آن‌ ها را در حمام با  شامپو گرم خیس کنید. وی می‌گوید:

«ظرف‌شویی خود را با آب داغ پر کنید، چند پمپ شامپو یا صابون اضافه کنید، برس خود را در زیر آب مالش دهید تا دهانه آن را شل کنید و از شانه استفاده کنید تا موهای گشاد و گیر کرده در موهای خود را از بین ببرد.»

توجه داشته باشید که پرس‌ها و شانه های خود را حداقل سه تا پنج دقیقه قبل از شستشو و خاموش کردن آن‌ ها در هوا خشک‌ک نید.

برس ها تنها مواردی نیست که شما باید نگران تمیزی آن باشید. برس های جداکننده مو (آن‌ هایی که بیشتر ما بعد از حمام استفاده می‌کنیم) کثیف‌ ترین وسایل هستند. وی می‌گوید: این‌ها موهای شسته شده را از دوش می‌گیرند و بیشتر مردم اجازه می‌دهند مانند لانه پرنده‌ای کوچک در موهایشان جمع شوند.

مارتا استوارت / ترجمه از الهام شهیدان

گرو مترجمین مجله اینترنتی زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا