پزشکی و سلامت

برای کم کردن درد دوران قاعدگی چکار کنیم؟

نکاتی که باید در زمان پریود رعایت شوند.

زنانی که هنگام قاعدگی دچار درد میشوند ، میبایست چند روز مانده به شروع پریود از خوردن مواد غذایی سرد مثل خیار، آب یخ و ماست جلوگیری کنند . توصیه میشود از مصرف غذاهای سنگین مثل گوشت گوساله ، نانی که خمیر آن به خوبی ور نیامده ، حلیم و کله پاچه بپرهیزند. زیرا این غذاها سبب غلظت خون را در دوران پریود میشوند.

برای کاهش دل درد در زمان قاعدگی ورزش بسیار مفید است. زنان میبایست روزهای قبل از پریود نیم ساعت ورزش کنند. ورزش باید مرتب انجام شود و توصیه میشود ورزش را در طی ماه انجام دهند. ورزش باعث کاهش درد و کاهش غلظت خون میشود.

غذاهای مفید برای بدن در زمان قاعدگی عبارتند از : سوپ ، زرده تخم مرغ و گوشت گوسفند که درد دل را کم میکند و باعث کاهش غلظت خون میشوند.

مصرف روغن زنجبیل
روغن زنجبیل دردهای پریود را کم میکند . مالیدن این روغن روزی 4-3 مرتبه در قسمت پایین شکم  درد قاعدگی را کم میکند وباعث میشود خون کاملا از بدن خارج شود.

مصرف شیره انگور
مصرف شیره انگور، برای درمان افسردگی، ضعف های دوران پریود  و افزایش وزن  کودکان لاغر  مفید است. در دوران قاعدگی،  خانم ها باید روزی 4-3 بار  مقداری شیره انگور را در آب حل کنند و میل کنند.

میوه به تقویت کننده مغز ،کبد ، قلب  و معده است. بسیاری از دردهای دوران قاعدگی بخاطر وجود یبوست است. مصرف به قبل از غذا ایجاد یبوست میکند ولی مصرف به بعد از غذا یبوست را ازبین میبرد.

نوشیدن دم نوش های گرم مثل عسل ودارچین ، دم نوش رازیانه ، دم نوش گلپر و  دم نوش پونه از چند روز مانده به شروع پریود دردهای قاعدگی را کم میکند. این دم نوش ها همچنین برای زنانی که  پریود آنها عقب می افتد مناسب است.نوشیدن دمنوش بابونه و رازیانه برای افراد مبتلا به دیسمنوره اولیه بسیار مفید است و درد را کم میکند.

کاهش دل درد در زمان قاعدگی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا