پزشکی و سلامت

برای درمان سردردهای میگرنی چی بخوریم؟/درمان میگرن

سردرد، امروزه یکی از مشکلات جامعه شده است وسیرکثیری ازافراد در سراسرجهان، به این بیماری دچار هستند. مخصوصا بیماری سردرد میگرنی که بسیار حاد و سنگین تر نسبت به سردرد معمولی است. راهکارهایی برای کنترل این درد آزاردهنده وجود دارد از جمله تغذیه مناسب و نوشیدن بعضی دمنوش‌های آرام‌بخش که می‌تواند به کنترل درد کمک کند.

گل مینا:

برای کاهش دردهای میگرنی، بهتر است دمنوش این گیاه را هرروز بنوشید. این گیاه به شکل خشک‌شده در مراکز فروش داروهای گیاهی وجود دارد. اگر این گیاه را به‌صورت تازه بجوید، ممکن است دهانتان زخم شود.

میزان مجاز مصرف: حد مجاز مصرف این گیاه دارویی، روزانه 125 میلی‌گرم است. یک دوره مصرف چهارتا شش‌هفته‌ای برای بهبود نسبی ضروری است.
خانم های باردار، کسانی که مشکلات مربوط به کیسه صفرا دارندیا افرادی که سابقه حساسیت به بعضی از گیاهان دارویی مانند گل مینا، جعفری و بابونه دارند، نباید این گیاه را مصرف کنند.

 فلفل قرمز؛ معجزه داغ

فلفل قرمز، یکی از گیاهانی است که مصرف آن میان مبتلایان به بیماری میگرن دیده می‌شود. فلفل ترکیب فعالی به نام کپسایسین دارد. این ماده، تسکین‌دهنده درد است.

شیوه مصرف: یک عدد فلفل را داخل یک فنجان آب جوش بریزید و آن را با عسل شیرین کنید. بهتر است مصرف این دارو را در حجم کم شروع کنید و به‌تدریج هر هفته مقدار مصرف آن را افزایش دهید.

 زنجبیل؛ معجزه تند

می‌توانید یک‌تکه زنجبیل تازه را داخل یک فنجان آب جوش ریخته و بگذارید ده دقیقه بماند. اگر زنجبیل تازه در اختیار ندارید؛ با شروع نشانه‌های میگرن، حدود یک‌سوم قاشق مرباخوری پودر زنجبیل، معادل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌گرم را در آب گرم ریخته و بنوشید.

برای درمان سردردهای میگرنی چی بخوریم؟/درمان میگرن

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا