پزشکی و سلامت

برای تقویت قوه بینایی خود چه بخوریم؟

برای تقویت قوه بینایی خود چه بخوریم؟

میوه ها به طور کلی خواص زیادی دارند و میتوانند مواد معدنی و ویتامین های موردنظر بدن ما را تعیین کنند.برای تقویت بینایی خود حتما میوه انبه را مصرف کنید. انبه از آن دست میوه های خوشمزه است که شاید بیشتر به خاطر طعم خاصی که دارد مردم آن را مصرف کنند غافل از اینکه این میوه خواص زیادی دارد. انبه حاوی ویتامین A و ویتامین C زیادی است و با داشتن کاروتنوئیدها سیستم ایمنی شما را تقویت میکند.

میزان مصرف انبه نسبت به سایر میوه در کل جهان از همه بیشتر است. انبه 4000 سال یافت شده است. انبه هم خانواده بادام هندی و پسته بوده است. در هند انبه سافدا نام دارد و بیشتر در هند می روید. هزار نوع انبه وجود دارد.
یک فنجان از میوه انبه 11 درصد ویتامین B6 به علاوه دیگر ویتامین های B،  هفتاد و شش درصد ویتامین C ، بیست و پنج درصد ویتامین A،  نه درصد فیبر سالم پروبیوتیک،هفت درصد پتاسیم، نه درصد مس ، صد و پنج کالری و 4 درصد منیزیم دارد.

اگر شما نسبت به پلاستیک خام حساس باشید به انبه نرسیده هم احتمالا حساسیت دارید که به خاطر اسیدآناکاردیک است. عصاره و پوست انبه اوروشیول دارد. بعضی از فروشندگان برای اینکه انبه کال برسد از کاربید کلسیم استفاده میکنند که احتمال دارد برای سلامتی مشکل ایجاد کند. پس انبه ارگانیک مصرف کنید. اگر انبه ای که خریده اید ارگانیک نیست حتما قبل از استفاده آن را خوب بشویید.

 

انبه چه فوایدی دارد؟

 

جلوگیری از سرطان و کاهش کلسترول:

انبه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از بروز سرطان های خون، روده و سینه جلوگیری میکند.  انبه به دلیل داشتن ویتامین C ، محتوی بالای فیبر و پکتین در کم کردن کلسترول موثر است.

پوست:

عصاره انبه و پوست آن برای پاکسازی پوست موثر است. انبه منافذی از پوست که بسته شده اند را باز میکند و باعث از بین رفتن جوش ها میشود.

چشم:

با خوردن یک فنجان انبه خرد شده بیست و پنج درصد ویتامین A که بدن روزانه نیاز دارد را تامین میشود که در بهبود بینایی موثر است و خشکی چشم را از بین میبرد و مانع از شب کوری میشود.

قلیایی کردن بدن:

وجود اسید سیتریک، اسید تارتاریک و اسید مالیک باعث حفظ ذخیره قلیایی بدن میشود.

دیابت:

انبه سطح انسولین را در خون تنظیم میکند. برای تهیه نسخه سنتی آن برگ های انبه را بردارید و در آب بجوشانید، شب تا صبح آنها را در آب بخوابانید و صبح جوشانده را استفاده کنید. شاخص گلیسم انبه پایین است برای همین اگر به میزان متوسطی از آن استفاده کنیم قندخون را بالا نمیبرد.

تقویت قوه جنسی:

انبه ویتامین E زیادی دارد.  اگر از انبه به صورت متعادل استفاده شود روی تقویت میل جنسی هم اثر میگذارد.

تقویت سیستم گوارشی:

انبه آنزیم هایی دارد که پروتئین را تجزیه میکنند. انبه به دلیل فیبری هم که دارد برای هضم غذا و دفع آن هم مفید است.

دفع گرما:

اگر آب انبه را بگیرید و با آب و شیرین کننده مخلوط کنید بدنتان خنک میشود و از آسیب رسیدن به بدن جلوگیری میکند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

این میوه با داشتن کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدننان را قوی نگه میدارد.

این میوه را حتما حتما بخورید

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا