روانشناسی

بختک در خواب چیست؟علت ایجاد بختک در خواب چیست؟

 بختک در خواب چیست؟علت ایجاد بختک در خواب چیست؟

احتمالا تا به حال اصطلاح بختک افتادن روی فرد در خواب را شنیده اید شاید هم تا به حال افتادن بختک روی خود را تجربه کرده اید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید بختک چگونه رویتان می افتد؟ یا علت ایجاد بختک چیست؟ برای روشن شدن این موضوع با دکتر قاسم قاضی به گفتگو نشستیم تا در مورد بختک و علل ایجاد آن بیشتر بدانیم.

علت ایجاد بختک چیست؟

در خصوص علت ایجاد پارالسیس (بختک) باید گفت در حقیقت بختک بیشتر در گذشته و هنگامی که افراد شب‌هنگام زیر درخت می‌خوابیدند، در اثر انتشار گاز دی‌اکسید کربن از درخت و تنفس آن توسط انسان،حالتی شبیه خفگی یا به اصطلاح بختک ایجاد می‌کرد.برای پیشگیری از بختک لازم است افراد استرس خود را کنترل کرده و تغذیه مناسب داشته باشند.خودداری از پرخوری قبل از خواب و نیز خواب منظم و کافی،جلوی این امر را می‌گیرد.
 امروزه که بیشتر افراد آپارتمان نشین شده‌اند، گاهی کابوس‌های وحشتناک شبانه، بی‌حسی و فلج شدگی بدن در هنگام خواب و گاهی لحظات ابتدایی پس از خواب و در زمان هوشیاری در آنها ایجاد می‌شود که اصطلاحا گفته می‌شود دچار بختک ‌شده‌اند.در مورد مراحل ایجاد پارالسیس (بختک) ، احساس خطر و حضور یک فرد خارجی در اطراف، احساس خفگی و فشار در قفسه سینه و حس خروج روح از بدن در هنگام پارالسیس (بختک) در فرد ایجاد می‌شود و فرد قدرت تکلم و توانایی کنترل اعضای بدن خود را از دست می‌دهد. برای پیشگیری از بختک لازم است افراد استرس خود را کنترل کرده، تغذیه مناسب داشته و از پرخوری قبل از خواب خودداری کنند و خواب منظم و کافی و با شرایط مناسب داشته‌باشند.
بختک افتادن
بختک در خواب چیست؟علت ایجاد بختک در خواب چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا