روانشناسی

با کنجکاوی جنسی در کودکان چه کنیم؟

کنجکاوی جنسی کودکان را با توهین و کتکاری جواب ندهید.

آموزش جنسیت به کودکان

چگونه به سوالات کودکان درباره مسائل جنسی پاسخ دهیم؟ پرسش های جنسی کودکان از والدین یکی از دغدغه هایی است که به دلایلی کمتر به آن پرداخته می شود این درحالی است که روانشناسان و پزشکان نسبت به آگاهی دهی صحیح آن تاکید دارند تا از این طریق در آینده دچار آسیب های مختلف نشود.

کنجکاوی کودکان درباره اعضای بدن

دکتر ریحانه برکتین متخصص نوزادان و کودکان درباره آموزش مسائل جنسی به کودکان می گوید: معمولا سن پنج سالگی سنی است که کودکان در این سن متوجه اندام‌های جنسی می‌شوند و طبیعتا در این باره کنجکاوند. آن‌ها در این سن بیشتر نسبت به اندام‌های جنسی خود کنجکاوی نشان می‌دهند ولی اگر متوجه تفاوت اندام های جنسی بشوند در این باره هم کنجکاو خواهند شد که اندام جنس مخالف چگونه است.

وی یادآور می شود: اغلب این دوران به زودی سپری می‌شود و کار والدین باید این باشد که کودک را زیر سوال نبرند و کنجکاوی او را با تحقیر، توهین و حتی کتک کاری جواب ندهند و جواب‌های کوتاه و شفاف بدهند.

پاسخ به سوالات جنسی کودکان

این پزشک متخصص توضیح می دهد: همچنین اگر لازم بود باید حواس کودک پرت شود و مثلا با بازی کردن کاری کنند که او به خود اندام‌های جنسی اش چندان توجه نکند تا این دوران بگذرد. وی ادامه خاطرنشان می کند: کودکان وقتی به آمادگی و دبستان بروند اغلب ذهنشان به سمت یادگیری معطوف می‌شود و دیگر تا نوجوانی چندان به جسم خود توجه نخواهند کرد.

وی می گوید: با این حال اگر دربازی های مخفیانه خود از جملاتی با معنای لذت استفاده می کنند  عجیب است. توجه داشته باشید که آیا ممکن است در منزل گفتگوی جنسی به گوشش رسیده ؟ یا فیلمی در این زمینه دیده؟ اگر بله، در این صورت باید کودک را برای گرفتن راهنمایی بیشتر نزد روانشناس ببریم.

دکتر فردوسی: چگونه از بلوغ زودرس در کودکمان جلوگیری کنیم؟

چگونه از انحراف جنسی فرزندمان پیشگیری کنیم؟

نویسنده:دریا وفایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا