اجتماعی

با ٤٠٠ تا ٦٠٠ هزار تومان چه تبلتی بخریم

مقایسه بهترین تبلت‌های دانش‌آموزی

 

 

اگر قصد خرید تبلت برای فرزندتان را دارید، چند نمونه از تبلت‌های ارزان‌قیمت در بازار که از قضا جزو پرفروشترین‌ها نیز به شمار می‌روند، همراه با امکانات و مقایسه قیمتشان در ادامه معرفی شده است.

جام جم سرا به نقل از شهروند: تبلت‌های ارزان‌قیمت یا تبلت‌های زیر ٦٠٠‌ هزارتومانی که به تبلت‌های دانش‌آموزی شهرت دارند، جزو پرفروش‌ترین‌های بازار تبلت در ایران به شمار می‌آیند. این تبلت‌ها با رفع اصلی‌ترین نیازهای کاربران و نیز قیمت پایین خود در مقایسه با رقبایشان توانسته‌اند به خوبی بازار کشور را به دست بگیرند. با این حال تبلت‌هایی که قیمتی کمتر از ٤٠٠‌هزار تومان دارند معمولا از برندهای کمتر شناخته‌شده هستند که غالبا نمی‌توانند به‌عنوان تلفن همراه نیز به کار گرفته شوند یا با دوربین و تصویر ضعیف و سرعت کُند جذابیت زیادی برای کاربرانش ندارند.
بهترین ارزان‌قیمت‌ها در رده قیمتی بین ٤٠٠ تا ٦٠٠‌هزار تومان هستند که در این‌جا به تعدادی از مشهورترین ارزان‌قیمت‌ها و مقایسه آنها با هم پرداخته‌ایم.
Twinmos T٧٣GQ١

ابعاد این تبلت ٤/١٩ در ٢/١٢ در ٠٦/١ سانتی‌متر است و ٣٣٢ گرم وزن دارد. با وجود قیمت بیشتر نسبت به Lenovo A٧٥٠ A ٣٥٠٠HV ضخامت بیشتر و وزن بیشتری نسبت به آن دارد همچنین حافظه داخلی آن نصف مدل گفته‌شده است و ٨ گیگابایت حافظه داخلی و یک گیگابایت رم دارد. پردازنده آن MTK ٨٣٨٩ – ARM Cortex A٧ – Quad-Core و چهارهسته‌ای است که نسبت به مدل قبل از سرعت یکسان پردازش برخوردار هستند. نقطه قوت این تبلت نسبت به گزینه‌های اشاره‌شده رزولوشن بالاتر صفحه نمایش است که ٨٠٠ × ١٢٨٠ پیکسل به شمار می‌آید. دوربین آن ٥ مگاپیکسل است و یک دوربین جلو با کیفیت دو مگاپیکسل دارد.
قیمت: ٥٨٥‌هزار تومان
٢٠١٤ ASUS Fonepad ٧ FE١٧٠CG

ابعاد این تبلت ٢/١٩ در ١١ در ٠٧/١ سانتی‌متر است. تنها ٢٩٠ گرم وزن دارد. این تبلت قابلیت مکالمه تلفنی دارد و ٢ سیم‌کارت را پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این قابلیت اتصال به اینترنت از طریق WIFI را نیز دارد و همچنین می‌توان از آن برای اتصال به اینترنت پرسرعت نسل ٣ استفاده کرد. دارای پردازشگر دوهسته‌ای نسبتا قوی Intel Atom Z٢٥٢٠ است. ٨ گیگابایت حافظه داخلی و یک گیگابایت رم دارد. درگاه USB دارد و مجهز به شیار microSD است که می‌تواند برای افزایش میزان حافظه مورد استفاده قرار گیرد. با وجود آن‌که این تبلت را یکی از بهترین ارزان‌قیمت‌ها از نظر مشخصات فنی می‌دانند اما نمایشگر و دوربین آن چندان قوی نیست و دارای کیفیت متوسطی است که نسبت به نسل قبل از خود افت داشته است و درواقع علت ارزانی این تبلت نیز همین موضوع است. این تبلت به نمایشگری از نوع LED Backlight WSVGA با رزولوشن ٦٠٠ × ١٠٢٤ مجهز است. میزان کارکرد باتری این تبلت ١٠ ساعت است.
قیمت: ٤٤٠‌هزار تومان
Lenovo Ideatab A٣٣٠٠

ابعاد این تبلت ٨/١٩ در ٩/١١ در ٠٥/١ سانتی‌متر است. با وجود ابعاد تقریبا مشابه نسبت به تبلت ASUS وزن آن بیشتر است و ٣٢٧ گرم وزن دارد. اما این تبلت دارای حافظه داخلی تقریبا دوبرابر مدل قبل است و ١٦ گیگابایت حافظه داخلی و یک گیگابایت رم دارد. مکالمات تلفنی را پشتیبانی می‌کند و قابلیت اتصال به اینترنت WIFI و اینترنت پرسرعت نسل ٣ را هم دارد. میزان کارکرد باتری این تبلت ٢ ساعت کمتر از گزینه قبلی است و ٨ ساعت دوام دارد. پردازشگر آن Quad-core Cortex-A٧ ١. ٣GHz است. مجهز به بولوتوث نسخه ٤ است و با وجود قیمت کمتر نسبت به ASUS Fonepad ٧ FE١٧٠CG دارای امتیازات بیشتری نسبت به آن است. علاوه بر قابلیت‌های بهتر مشخصات فنی و گارانتی اصل، این تبلت دارای طراحی زیباتری نسبت به مدل گفته‌شده است. کیفیت تصویر این تبلت همچنین نسبت به مدل قبلی بهتر است و تصاویر HD را پشتیبانی می‌کند اما از نظر دوربین چندان قوی نیست و دوربینی مشابه گزینه ASUS Fonepad ٧ FE١٧٠CG را دارد.
قیمت: ٤١٥‌هزار تومان
Samsung Galaxy Tab ٣ Lite ٧. ٠ SM-T١١٠

این تبلت ابعاد ٣/١٩ در ٦/١١ در ٩/٠ سانتی متر و ٣١٠ گرم وزن دارد. این گزینه نسبت به گزینه Twinmos T٧٣GQ١از نظر دوربین ضعیف‌تر است. این تبلت تنها یک دوربین دارد و وبکم آن حذف شده است. دوربین اصلی نیز تنها ٢ مگاپیکسل کیفیت دارد. از نظر رزولوشن نیز از گزینه قبلی ضعیف‌تر است و تنها ١٠٢٤ × ٦٠٠ رزولوشن دارد. پردازشگر آن نیز نسبت به هم‌رده‌های قیمتی خود ضعیف‌تر است و دوهسته‌ای به شمار می‌آید. این یعنی این‌که سرعت پردازش اطلاعات در این تبلت نسبت به همتاهای قیمتی خود کندتر است. علاوه بر این حافظه داخلی آن فقط ٨ گیگابایت گنجایش دارد و رم آن از یک گیگابایت ظرفیت برخوردار است. البته امکان افزایش میزان حافظه از طریق شیار microSD وجود دارد. این تبلت امکان مکالمه ندارد و سیم‌کارت‌خور نیست و تنها از امکان اتصال به اینترنت برخوردار است. به نظر می‌رسد سامسونگ با استفاده از اعتبار خود تبلتی را به بازار روانه کرده است که با وجود قیمت بیشتر نسبت به همتایان ارزان‌قیمتش از امکانات کمتری برخوردار است. درواقع سامسونگ اصل رقابت را زیر پا گذاشته و تنها تلاش کرده است با استفاده از شهرت خود در فروش این تبلت ارزان‌قیمتش موفق عمل کند.
قیمت: ٥٩٠‌هزار تومان
Lenovo A٧٥٠ A ٣٥٠٠HV

ابعاد این تبلت ٨/١٩ در ١/١٢ در ٩/٠ سانتی متر است و وزن آن ٣٢٠ گرم است. حافظه داخلی ١٦ گیگابایت و رم آن یک گیگابایت است. پردازنده آن ٤ هسته‌ای Quad-core Cortex-A٧ است و تقریبا دوبرابر دو مدل گفته‌شده در پردازش اطلاعات سرعت دارد. این تبلت یکی از بهترین‌های ارزان‌قیمت است و با وجود شیار microSD قابلیت افزایش حافظه را نیز داراست. امکان مکالمه و پشتیبانی از اینترنت از دیگر قابلیت‌های این تبلت است و علاوه بر آن GPS را نیز پشتیبانی می‌کند. نمایشگر این تبلت ٧ اینچی است و کیفیت تصاویر در حد قابل قبول است. تنها نقطه ضعف این تبلت نداشتن فوکوس خودکار برای دوربین است. باتری این تبلت ٨ ساعت ماندگاری شارژ دارد.
قیمت: ٥٦٠‌هزار تومان

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا