پزشکی و سلامت

با قرص اسپرولینا (Spirulina) یا طلای سبز چیست؟

با قرص اسپرولینا (Spirulina) یا طلای سبز چیست؟

با قرص اسپرولینا (Spirulina) یا طلای سبز چیست؟

هدف ما دراین مقاله، ارتقای سطح آگاهی درمورد انواع مواد غذایی و خواص گوناگون آنهاست، لذا هدف ما درمان بیماری خاص  یا استفاده خودسرانه از این مواد غذایی نیست و حتما برای دستیابی به سلامتی و تندرستی با پزشک خود مشورت کنید.

با قرص اسپرولینا (Spirulina) یا طلای سبز چیست؟

سلول‌های سیستم ایمنی افراد سالم را به میزان 13 برابر افزایش داده  و با خستگی، کسالت، ضعف و … مبارزه می کند. خیلی زود سراغ اسپرولینا بروید. به خاطر اینکه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و از کمبود آنها جلوگیری می‌کند. این جلبک باعث تسهیل سرعت جذب این مواد مغذی می‌شود. آهن موجود در اسپرولینا برای افرادی که دچار کم‌خونی هستند، بسیار مفید است. اگر دنبال یک منبع مناسب برای جذب کلسیم هستید نیز می‌توانید به اسپرولینا اعتماد کنید؛ به خاطر اینکه بیشتر از شیر گاو کلسیم دارد و به راحتی جذب بدن می‌شود. بهتر است بدانید که اسپرولینا یکی از منابع غذایی سرشار از منیزیم است.

با قرص اسپرولینا (Spirulina) یا طلای سبز چیست؟

مقابله با دیابت نوع 2
این ماده سرشار از اسیدهای چرب ضروری و پُلی‌ساکاریدهاست و می‌تواند میزان قند خون را کنترل کند. نتایج یک پژوهش هندی که در سال 2001 روی 25 بیمار دیابتی انجام شده ، نشان می‌دهد بعد از مصرف روزانه دو گرم اسپرولینا به مدت دو ماه می‌شود میزان قند خون این افراد را کاهش داد. به عقیده‌ این محققان، این جلبک برای افرادی که از دیابت نوع دو رنج می‌برند، مفید است. اسپرولینا به صورت پودر، قرص و کپسول تولید و به بازار عرضه شده. می‌توانید این پودر را در شیر، سالاد، سس، خورش‌ها و … اضافه کرده و میل کنید. قرص‌های این جلبک معمولا کمتر از پودر آن جذب می‌شوند، اما مصرف آن راحت‌تر است؛چون متوجه طعم آن نخواهید شد،حتما مصرف آن تحت‌نظر پزشک باشد.
با قرص اسپرولینا (Spirulina) یا طلای سبز چیست؟
 آیا خطر اُوردوُز وجود دارد؟
مصرف زیاد اسپرولینا باعث مسمومیت و اوردوز نمی‌شود. می‌توانید در طول سال از این جلبک استفاده کنید. مهم‌ترین خطری که مصرف بیش از اندازه‌ این جلبک می‌تواند ایجاد کند، افزایش اسیداوریک است که به دلیل وجود پروتئین زیاد آن است. مطمئن‌ترین میزان مصرف این جلبک، همان 3 تا 5 گرم در
 روز است.
 موارد منع مصرف اسپرولینا
باید بگوییم که برای اسپرولینا تقریبا مورد منع مصرفی وجود ندارد. مصرف آن به خصوص برای افراد ضعیف و همچنین افراد سالمند توصیه می‌شود. تنها مورد منع مصرف آن در طول شیمی‌درمانی است. از آنجایی که این جلبک سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست، امکان دارد که مانع نابودی سلول‌های سرطانی شده و در روند درمان اختلال
 ایجاد کند.
توجه داشته باشید که خانم‌های باردار و شیرده بهتر است در مصرف این جلبک احتیاط کنند. این افراد قبل از مصرف بهتر است حتما با پزشک خود مشورت کنند.
عوارض جانبی
امکان دارد با مصرف اسپرولینا در برخی افراد دو مشکل به وجود بیاید:
سردرد: احساس خستگی و در برخی موارد نادر مشکلات پوستی از دیگر عوارض جانبی احتمالی این جلبک است. این عوارض نیز خیلی زود از بین می‌روند، اما در صورت طولانی شدن آن باید حتما به پزشک مراجعه کنید.
مشکلات گوارشی: مانند نفخ و بیرون‌روی. معمولا 3 تا 4 درصد افرادی که برای اولین بار اسپرولینا مصرف می‌کنند، دچار مشکلات گوارشی می‌شوند. البته این مشکلات موقتی است و در مصرف‌های بعدی از بین می‌رود.
با قرص اسپرولینا (Spirulina) یا طلای سبز چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا