پزشکی و سلامت

با جنین در دوران بارداری این کار را انجام دهید

کارشناس مامایی گفت:

 

جنین در دوران بارداری نسبت به محرک‌های پیرامون خود واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، فاطمه مزدانی کارشناس مامایی با اشاره به اینکه والدین می‌توانند با به کاربردن روش‌های مختلف در دوران بارداری فرزندان خود را تربیت کنند، اظهار کرد: جنین در دوران بارداری با ما در ارتباط مستقیم دارد و به رفتارهای مختلف ما عکس‌العمل نشان می‌دهد.

 

وی افزود: در بسیاری از موارد دیده شده است که جنین با گریه، خنده، شادی، ناراحتی، عصبانیت و رفتارهای مختلف اطرافیان و والدین به ویژه ما در عکس‌العمل نشان می‌دهد و همان اعمالی که مادر انجام می‌دهد را انجام خواهد داد.

 

مزدانی تصریح کرد: در حقیقت جنین با توجه به محیط پیرامون خود رشد می‌کند و اگر در شرایط و عوامل محیطی مثبت پیرامونش قرار گیرد، باعث رشد و افزایش iq جنین خواهد شد و به طبع در تقویت حافظه، ضریب هوشی، اعمال و عکس‌العمل‌هایش پس از تولد نیز تأثیر مستقیم دارد.

 

این کارشناس مامایی تأکید کرد: تجربه نشان می‌دهد جنین در دوران بارداری تحت تأثیر محرک‌هایی که قرار گرفته باشد نسبت به همان محرک پس از تولد عکس‌العمل نشان می‌دهد به طور مثال جنینی که با آواز قرآن رشد کرده است همان آوا را پس از تولد بدون کم و کاست ارائه می‌دهد. این امر درباره محرک‌های مختلف دوران بارداری صدق می‌کند.

 

وی در پایان گفت: به والدین به ویژه مادران توصیه می‌شود به رفتارهای خود هنگام بارداری مادر و رشد جنین توجه بیشتری شود زیرا جنین مانند دستگاه ضبط صوت عمل می‌کند و همان اعمال را پس از تولد در دوران زندگی خود انجام می‌دهد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا