اجتماعی

با این 5 شرط کاندید دریافت “هورمون رشد” باشید

 

داشتن قد بلند برای اکثر مردم، ایده آل است و بسیاری از آنها تلاش می کنند به هر روشی قدبلند شوند ولی برای استفاده از هورمون رشد، شرایطی لازم است.

جواد بهجتی، متخصص غدد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای تشخیص اینکه فردی دچار کمبود هورمون رشد است، نیاز به انجام آزمایشات تحریک هورمون رشد و همچنین انجام معاینات فیزیکی است و در صورتی که این آزمایشات، کمبود هورمون رشد را تائید کنند، استفاده از این هورمون برای تحریک رشد موثر است.

 

بهجتی در ادامه گفت: باید توجه داشت که بعضی از بیماری‌های زمینه‌ای وجود ندارد که سبب کاهش رشد در فرد می‌شوند از جمله این بیماری ها، بیماری کم کاری تیروئید، نارسایی کلیه و نارسایی کبد است در مورد فردی که مبتلا به کم کاری تیروئید است، فرد نه تنها دچار کوتاهی قد می شود، بلکه معمولا کم انرژی است و از نظر فکری و مغزی و ضریب هوشی هم با مشکل مواجه است و در صورت درمان این بیماری تیروئیدی، مشکل کوتاهی قد و سایر مشکلات فرد نیز درمان می‌شود.

 

این متخصص ادامه داد: در واقع مهمترین نکته تشخیص مشکل زمینه‌ای فرد است در صورتی که هیچ مشکل زمینه‌ای وجود نداشت، با تجویز هورمون رشد، می‌توان مشکل کوتاهی قد را رفع کرد، البته زمانی این مسئله موثر است که صفحات رشد استخوانی در فرد بسته نشده باشد و این مسئله هم از طریق یک عکس استخوانی معلوم می‌شود.

 

بهجتی در پایان گفت: بهترین زمان برای استفاده از هورمون رشد در سنین کودکی و نوجوانی و قبل از بسته شدن صفحات رشد استخوانی است.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا