پزشکی و سلامت

با آنتی هیستامین های طبیعی جلوی آب ریزش بینی تان را بگیرید

 

برخی میوه ها و دمنوش‌های گیاهی به عنوان آنتی هیستامین‌های طبیعی می‌توانند در رفع حساسیت‌های فصلی, آب ریزش بینی و غلبه بر مزاج سردی و تری بسیار مفید باشند.

با انار و دیگر آنتی هیستامین های طبیعی و گیاهی آشنا شوید

دکتر حسن اکبری محقق آسیب شناس و متخصص طب اسلامی ایرانی بیان کرد: آب ریزش بینی و ترشحات پشت حلق به تدریج با رفتن به فصل سرما زیاد می‌شود و این مشکل در افرادی است که مستعد آلرژی یا مستعد غلبه مزاج سردی و تری هستند اما اگر عادات صحیح غذایی را جایگزین عادت‌های غلط روزمره کنیم دیگر برای بر طرف کردن این مشکل آنتی هیستامین‌ها را مصرف نمی‌کنیم.

زیاد مصرف کردن ماست و دوغ، مصرف غذاها و دمنوش‌ها و داروها با طبع سرد، کم‌تحرکی یا بی‌تحرکی، پرخوری و خوردن شیر سردبا موادنگهدارنده در صبحها فرد را دچار سوء مزاج سرد و تر می‌کند و ترشحات بینی و پشت حلق را موجب می‌شود.

دکتر اکبری برای کمک به جلوگیری از سوء مزاج سرد و تر و همچنین کمتر استفاده کردن آنتی هیستامین‌ها تصریح کرد: جایگزین کردن گوشت گوسفند به جای گوشت گاو و روغن های کنجد و زیتون طبیعی به جای روغن های صنعتی که امروزه بیشتر با پارافین مخلوط شده‌اند می‌توانند به مصرف کمتر آنتی هیستامین‌ها کمک کنند.

مصرف میوه‌هایی مثل خرمالو، انجیر و انار میزان ترشحات را کم می‌کند. انار ویتامین بالایی دارد و 40 درصد ویتامین C روزانه را تامین می‌کند انار با خاصیت آنتی اکیسدانی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند همچنین به دلیل فیبر بالا، اسید فولیک، ویتامین E کم‌خونی را بهبود می‌بخشد و از همه مهمتر جایگزین مناسبی برای آنتی هیستامین ها برای کاهش ترشحات بینی و پشت حلق است.

دمنوش‌ گیاهانی چون زعفران، عناب، بابونه، دارچین، زنجبیل، نعنا، پونه، گل گاوزبان و چای کوهی و آویشن به جای چای روزانه نیاز به آنتی هیستامین را کم می‌کند و به طور کلی آنتی هیستامین‌های طبیعی شناخته می‌شوند.

شاه‌تره گیاهی با خاصیت آنتی هیستامین‌، گیاهی خوشه‌ای با شاخه های سبز و گل‌های سفید مایل به صورتی رنگ است که در درمان ترشحات و نزله‌ها بسیار کمک کننده می‌باشد همچنین هر 8 ساعت 1 استکان دمنوش آویشن در هنگام مریضی و حساسیت کلی از مشکلات را بر طرف می‌کند.

منبع:yjc.ir

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا