فناوری

باورهای غلط راجع به تلفن همراه چیست؟

تا به امروز صحبت های زیادی پیرامون باتری ها و طولانی شدن عمر باتری شده است. کاربران از گذشته تا بحال اطلاعات غلطی درباره تلفن همراه دارند و قصد بروز شدن ندارند.

باورهای غلط راجع به تلفن همراه در زیر آورده شده اند

اگر تلفن همراه ساعتها به برق باشد شارژ آن بیش از اندازه میشود.
باتری های جدید امروزه هوشمند هستند و عملیات شارژ را بعد از پرشدن متوقف میکنند. البته 2 یا 3 درصد شارژ افزایش پیدا میکند اما بعد به ۱۰۰ درصد برمی گردد.اگر شارژر را بیش از حد در برق بماند و این کار به صورت مداوم انجام شود در دراز مدت روی باتری اثر میگذارد اما درباره این موضوع اندکی غلو میکنند. شرکت های تولید کننده تلفن همراه توصیه میکنند ماهی یکبار  باتری را تا انتها دشارژ کنید و بعد شارژ کنید اما این کار هم آنقدرها در طول عمر باتری موثر نیست.

همواره باید باتری باید تا آخر خالی شود

باتری های امروزه کاملا دشارژ نمیشوند و وقتی به چند درصد آخر شارژ میرسند آلارم میدهند . تنها اگر همیشه بگذارید تلفن همراه خاموش شود و بعد آن را شارژ کنید در طولانی مدت رو شارژ کردن موبایل تاثیر بد میگذارد.

قبل از اینکه برای اولین بار از دستگاه استفاده کنید آن دستگاه را کاملا شارژ کنید. البته اگر اینکار را نکنید هم تاثیر منفی ندارد.

برای نگه داری باتری ها آنها را در فریزر بگذارید 

این کار بسیار برای باتری دستگاه مضر و خطرناک است زیرا دمای بیش از حد پایین و بیش از حد بالا برای باتری خوب نیست زیرا باتری حاوی مواد شیمیایی است که نیرو را در خودش ذخیره میکند پس اگر فشاری به آن وارد شود کارایی آن ممکن است از بین برود.

نتیجه گیری: برای افزایش عمر باتری آنها را در دمای بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد و با رطوبت 35 تا 65 درصد نگه دارید. اگر باتری تلفن همراه شما بعد از یک یا دوسال بعد کارایی اولیه را ندارد طبیعی است زیرا با هر بار استفاده از باتری ها از کارایی آنها کاسته میشود.

باتری های تلفن همراه

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا