پزشکی و سلامت

این گوشت‌ها باخطر بروز مرگ زود‌ رس همراهند

گوشت

گاهی به دلیل عدم دقت و زیادی در مصرف یک سری گوشت‌ها علاوه بر ابتلا به انواع بیماری‌ها خطر مرگ زود‌رس رادر خود افزایش می‌دهیم که باید بدنبال یک جایگزین مناسب به جای یک دسته از گوشت‌ها باشیم که البته این به معنی حذف آن‌ها نیست.

محمد تقی انوشه‌ متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب که مصرف بیش از اندازه‌ی گوشت قرمز به ویژه اگر چرب باشد باعث بروز ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و افزایش میزان چربی دریافتی و بالا رفتن اسید اوریک‌ و نقرص می‌شود گفت: مصرف گوشت قرمز نه تنها خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد بلکه‌خطر مرگ زود‌رس را در افراد بالا می برد.

وی در ادامه افزود: ما به طور قطع به یقین‌ مصرف گوشت قرمز را منع نمی‌کنیم به عنوان نمونه توصیه می‌شود خانم‌ها هفته‌ای دو تا سه بار مصرف گوشت قرمز را در حد تعادل در وعده‌های غذایی ‌شان بگنجانند ،چون گوشت قرمز علاوه بر اینکه منبع خوب پروتئین‌ است منبع مهم آهن هم می‌باشد که باعث درمان کم خونی در افراد می‌شود.

وی جایگزین مناسب به جای گوشت قرمز را گوشت سفید از قبیل مرغ، بوقلمون‌ ، شتر مرغ و سایر پرندگان دانست.

وی توصیه کرد: ما باید در خانواده‌های ایرانی مصرف مواد غذایی ارگانیک‌ را جا بیندازیم و حتما این دقت داشته باشیم که تغذیه ای که دام و طیور مصرف می کنند و در انتها سبد غذایی‌ ما قرار می‌گیرد از منابع مناسب و سالم و هورمونی و مضر نباشد که در نهایت خوردن دام و طیور برای سلامتی فرد خطرناک نباشد.

انوشه یکی از بهترین گزینه ها جایگزینی مناسب به جای گوشت قرمز در مصرف ماهی دانست و اظهار داشت: ماهی یک منبع مفید پروتئینی است که خطر ابتلا به بیماری‌های قبلی و عروقی و التهابی را در افراد کم می‌کند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا