آرایش و زیبایی

این نوع عادت، نقش مهمی در بروز جوش‌های پوستی دارد

 

استفاده زیاد از مواد و لوازم آرایشی و بهداشتی که موجب بسته شدن منافذ خروج چربی از پوست می‌شود، نقش بسیار مهمی در بروز جوش‌های پوستی دارد.

منصور جواهری متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: روزنه یا همان منافذ پوستی در حقیقت محل خروج چربی است و در افرادی که این غدد فعال بوده و پوست دارای چربی زیاد است، این منافذ دیده می‌شود.

 

وی افزود: وقتی ترشحات چربی در منافذ پوستی وجود داشته باشد، به علت اکسیده شدن، مواد چربی در این منافذ به رنگ تیره دیده می‌شود.

 

جواهری با بیان اینکه با بسته شدن محل خروجی غدد چربی در واقع چربی پشت پوست تجمع می‌یابد، تأکید کرد: استفاده بیش از اندازه از لوازم و مواد آرایشی و بهداشتی که موجب مسدود شدن محل خروجی چربی از غدد چربی می‌شود، نقش بسیار مهمی در بروز جوش‌های پوستی دارد.

 

وی گفت: بهترین و راحت‌ترین روش این است که ترشحات چربی پوست را با شستشو از بین برد و استفاده از صابون‌های ضد جوش به این امر کمک می‌کند.

 

جواهری افزود: استفاده از کرم‌ها و ژل‌های استاندارد و حاوی AHA و لوسیون و محلول‌هایی که توسط پزشک تجویز می‌شود، نیز به غیر قابل رویت کردن منافذ پوستی کمک زیادی کرده و در همین حال از بین رفتن این منافذ  نیز جلو گیری می‌کند.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا