پزشکی و سلامت

این نوشیدنی شما را در جوانی به آلزایمر مبتلا می‌کند

سر و خارش سردانشمندان به افراد در خصوص خوردن افراطی نوشابه‌های گازدار هشدار جدی می‌دهند زیرا می‌توان باعث تحلیل سلول‌های مغزی و آسیب شدید به مغز و حتی بروز علائم آلزایمر در افراد شود.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران درباره مصرف بیش از حد نوشابه‌های گازدار شیرین به افراد هشدار می‌دهند زیرا مصرف منظم نوشیدنی‌های گازدار‌ترین می‌تواند منجر به بیش فعالی در هر سنی شود و باعث تغییر در پروتئین‌های مغزی می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند: فردی که به طور مرتب از نوشیدنی گازدار شیرین استفاده می‌کند دچار علائمی شبیه علائم بیماران مبتلا به آلزایمر می‌شود.

دانشمندان دریافته‌اند؛ که مصرف طولانی مدت نوشابه‌های شیرین قندی به جای آب توسط افراد می‌تواند باعث تغییرات دائمی در ساختار شیلی مغز و رفتارهای افراد شود.

دانشمندان علاوه بر آسیب‌های وارده به مغز بسیاری از بیماری‌های دیگر از جمله دیابت، حمله قلبی، افزایش وزن، پوکی استخوان، سرطان پروستات و ضعف عضلانی را از جمله عوارض مصرف نوشابه‌های گازدار شیرین معرفی کرده‌اند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا