پزشکی و سلامت

این مواد غذایی را قبل از خواب مصرف نکنید

خوابدمای اتاق خواب از اهمیت بالایی برخوردار است و ایده آل ترین درجه حرارت برای خوابیدن 16 تا 18 درجه سانتی گراد است.

دکتر محمد والی پور، متخصص روان پزشکی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در رابطه با راهکارهای داشتن یک خواب راحت گفت: افراد باید تنها هنگامی به بستر بروند که خوابشان گرفته باشد، اتاق خواب نیز تا جایی که ممکن است باید تاریک باشد، تا وجود نورهای فراهم، خواب افراد را بر هم نزند.

وی افزود: دمای اتاق خواب از اهمیت بالایی برخوردار است، ایده آل ترین درجه حرارت برای خوابیدن 16 تا 18 درجه است درجه حرارت بالا موجب اختلال در خواب می شود.

دکتر والی پور گفت: افراد باید از مصرف قرص های خواب آور خودداری کنند مصرف این قرص ها، فقط باید تجویز پزشک متخصص و محدود باشد.

وی همچنین افزود: همچنین می توان با داشتن فعالیت های بدنی در طول روز خواب راحتی را تجربه کرد از داشتن فعالیت بدنی، قبل از خواب پرهیز شود بهترین زمان فعالیت بعدازظهر است.

دکتر والی پور تصریح کرد: از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین،مانند چای، قهوه، برخی نوشابه های گاز دار وشکلات، قبل از خواب پرهیز شود.

در حالی که شیر گرم، کره بادام زمینی، پنیر، ماست، بستنی، مرغ، موز و سیب خواب آور می باشند و می توان جایگزین مواد کافئین دار گردند همچنین نباید از غذاهای سنگین، اسیدی، شیرین و تند، 4 تا 6 ساعت قبل از خواب استفاده کرد.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا