پزشکی و سلامت

این مواد احتمال خرابی دندان‌ها را 30 درصد کاهش می‌دهد

 

خوردن منظم و مداوم میوه‌ها و سبزی‌ها، به بهداشت دهان و دندان کمک کرده و احتمال خرابی دندان‌ها را تا حدود 30 درصد کاهش می‌دهد.

مهیار قیوم‌آبادی، متخصص دندانپزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اصلاح عادات غذایی در کنار مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، مهمترین اقدام جهت پیشگیری از پوسیدگی و خرابی دندان‌ها است.

 

وی با بیان اینکه مصرف برخی از مواد غذایی تأثیرات قابل ملاحظه‌ای بر روی دندان‌ها دارد، تأکید کرد: خوردن منظم و مداوم میوه‌ها و سبزی‌ها، به بهداشت دهان و دندان کمک کرده و احتمال خرابی دندان‌ها را تا حدود 30 درصد کاهش می‌دهد.

 

قیوم‌آبادی افزود: بهتر است در طی روز حداقل دو یا سه وعده میوه‌ها و سبزی‌ها را مورد مصرف قرار داد تا سلامتی دندان‌ها تضمین شود.

 

وی گفت: باید وعده‌های اصلی غذایی به صورت منظم مورد مصرف قرار گیرند و بین وعده‌های اصلی غذایی از میان وعده‌هایی نظیر میوه‌ها و سبزی‌ها بهره برد.

 

قیوم‌آبادی، خاطرنشان کرد: تأثیر مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها در کاهش احتمال پوسیدگی دندان‌ها در کودکان و نوجوانان بیشتر است و به همین دلیل باید از همان دوران کودکی میوه‌ها و سبزی‌ها را در وعده‌های غذایی گنجاند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا