پزشکی و سلامت

این مسکن طبیعی آرامتا‌ن می‌کند

 

مصرف برخی از مواد غذایی آرامش و تسکین خاطر افراد را تضمین می‌کند.

سیدمهدی غضنفری متخصص فیزیولوژی و مدیر طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این که مصرف برخی از موادغذایی آرامش بخش و مسکن خوبی برای افراد عصبانی و گرم مزاج است، اظهار کرد: لبنیات به ویژه ماست مسکن خوبی برای آرامش بخشیدن به افراد عصبانی و  گرم مزاج است. برخی از افراد به دلیل مزاج گرمی که دارند بیشتر در معرض حملات عصبی، اضطراب، استرس و غیره قرار می‌گیرند و احتمال عصبانی شدن آنها بیشتر است لبنیات و مواد سرد برای تسکین آنها بهترین مسکن و آرام بخش است.

 

وی افزود: افرادی که مزاج خنک و سرد دارند باید در مصرف لبنیات دقت بیشتری داشته باشند و با توجه به مزاج خود افزودنی‌هایی که مناسب هستند را با توجه به نظر متخصصان برای تسکین خود انتخاب کنند.

 

غضنفری تصریح کرد: گرم مزاجان در فصل گرما و تابستان نیاز بیشتری به مصرف مواد پروتئینی خنک دارند به طوری که از دیرباز مرسوم بوده است، در ظهر تابستان از ترکیب‌ ماست، نعنا، خیار و افزودنی‌های دیگر به عنوان یک غذای سالم و تسکین دهنده استفاده شود.

 

این متخصص تغذیه تأکید کرد: لبنیات و مواد سرد و خنک باعث آرامش، پایین آمدن دمای بدن، تنظیم متابولیسم بدن به ویژه قلب، کاهش فشارخون، کاهش فشارهای روحی، روانی و عصبی، کاهش اضطراب و استرس و غیره در افراد به ویژه گرم مزاجان می‌شود.

 

وی در پایان گفت: در طب سنتی از دیرباز لبنیات و مواد سرد بهترین آرام بخش برای گرم مزاجان بوده است. لبنیات به ویژه ماست دارای باکتری‌های تسکین روحیه و آرامش بخش اعصاب در افراد هستند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا