پزشکی و سلامت

این ماده معدنی لاغرتان می کند

كلسیم ‌باعث مهار لیپوژنز (تولید چربی) و تحریك لیپولیز (تجزیه چربی) می شود.

چاقی یکی از مشکلات بهداشتی شایع در سراسر جهان است و روز به روز بر آمار آن افزوده می شود. روش های بسیاری برای کاهش وزن و حفظ تناسب اندام پیشنهاد شده است اما یک رژیم غذایی اصولی به همراه ورزش مناسب بهترین راه برای رسیدن به وزن ایده آل و حفظ آن است.

مطالعات اخیر در دانشگاه آکسفورد نشان می دهند که مصرف کلسیم با شیوع کمتر اضافه وزن، چاقی و مقاومت به انسولین همراه است. همچنین مشخص شده است که مصرف كم كلسیم و فراورده‌های لبنی موجب افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا، مقاومت به انسولین و دیابت می شود.

بر اساس مطالعات مصرف كلسیم ‌باعث مهار لیپوژنز (تولید چربی) و تحریك لیپولیز (تجزیه چربی) خواهد شد. نکته جالب در این تحقیقات این بود كه كلسیم با منشا لبنیات نسبت به مکمل های کلسیم موثرتر عمل می کند.

گرچه این تحقیقات بیانگر اثر کلسیم در کاهش وزن هستند اما باید بدانید که این ماده معدنی به تنهایی معجزه نمی کند. به عقیده متخصصان اثر کلسیم زمانی مشاهده می شود که فرد کالری دریافتی را کاهش داده و ورزش را نیز در برنامه روزانه خود بگنجاند. کلسیم به ویژه در دوران یائسگی اهمیت دارد زیرا پوکی استخوان و چاقی دو مشکل شایع در این دوران به شمار می روند و مصرف منابع کلسیم هر دو اختلال را کنترل می کند.

 

اختصاصی سیمرغ

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا