پزشکی و سلامت

این ماده غذایی احتمال پوکی استخوان را تا نصف کاهش می‌دهد

 

مصرف منظم سویا که حاوی کلسیم فراوان است، می‌تواند احتمال پوکی استخوان را تا نزدیک به نصف کاهش داده و به درمان مبتلایان به این بیماری نیز کمک کند.

پیمان عزیز محمدی، فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: اگر چه شیر و فرآورده‌های آن تاثیر بسیار خوبی در کاهش خطر پوکی استخوان دارند، اما مواد دیگری نیز وجود دارند که تاثیر خوبی در کاهش احتمال بروز این بیماری دارند.

 

وی تاکید کرد: مصرف منظم سویا که حاوی کلسیم فراوان است، می‌تواند احتمال پوکی استخوان را تا نزدیک به نصف کاهش داده و به درمان مبتلایان به این بیماری نیز کمک کند.

 

عزیز محمدی، افزود: البته تاثیر مصرف سویا در کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان در افرادی که ورزش می‌کنند و تحرک بدنی کافی نیز دارند بیشتر است.

 

وی با اشاره به اینکه سویا برای قلب، مغز و هورمون‌ سازی نیز مفید است، یاد آور شد: در واقع این تاثیرات بیشتر به دلیل کلسیم فراوان موجود در سویا است که موجب اثرات بسیار خوب این ماده شده است.

 

عزیز محمدی، خاطر نشان کرد: علاوه بر مصرف سویا، استفاده از کنجد نیز برای کاهش احتمال پوکی استخوان تا حدودی موثر و مفید است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا