آرایش و زیبایی

اینگونه عوارض ناشی از “تاتو” را درمان کنید

تاتو کردن عوارض مختلفی ایجاد می‌کند یکسری از عوارض آن گذراست و گونهٔ دیگر تا سالیان دراز اثرشان باقی می‌ماند.

زهرا حلاجی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تاتو کردن عوارض مختلفی ایجاد می‌کند یکسری از عوارض آن گذراست و مثل عفونت و گونهٔ دیگر عوارض آن ممکن است تا سالیان دراز بر جای بماند که بدشکل شدن صورت از جمله‌ آن است.

وی در ادامه افزود: اگر کسانی که تاتو می‌کنند از وسایل تمیز و استریل برای این کار استفاده نکنند باعث ایجاد “عفونت” در محل تاتو می‌شود و اگر از سوزن‌های اختصاصی استفاده نکنند ممکن است بیماریهایی مثل هپاتیت و “ایدز” از این راه به شخص دیگر منتقل شود.

حلاجی تصریح کرد: به خصوص بعضی از رنگ‌هایی که در تاتو مورد استفاده قرار می‌گیرند مثل رنگهای قهوه‌ای و قرمز بعد از مدت طولانی ممکن است بدن نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهد و محل تاتو شروع به تورم و خارش می‌کند و برجسته و بدشکل می‌شود.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: هر کدام از عوارض تاتو درمان‌ خاص خود را دارد مثلا اگر عوارض ناشی از عفونت‌ باشد باید درمانهای مخصوص به عفونت استفاده کرد اگر تاتو کردن باعث انتقال بیماری‌هایی مانند ایدز و هپاتیت به شخص دیگر شود مشکلات خاص خود را ایجاد می‌کند و اگر عارضه ویروسی باشد به طوری که بعد از مدت‌ها ظاهر شود درمانش مشکل است و از تزریق موضعی و داروهای خوراکی برای درمان استفاده می‌شود که ممکن است چندین سال طول بکشد.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا