پزشکی و سلامت

اگر می‌خواهید در پاییز سرما نخورید فلفل بخورید

 

در صورتی که شخصی مشکل خاص معده نداشته باشد، در خوردن غذاهای تند منع مصرف ندارد مگر اینکه دچار التهاب معده باشد یا با خوردن این غذاها به حساسیت مبتلا شود.

حمید عبدی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: غذاهای تند به خاطر فلفلی که دارند و فلفل سرشار از ویتامین C است و ویتامین C آنتی اکسیدان محسوب می‌شود بسیار برای سلامتی مفید است بنابراین ایمنی بدن را افزایش داده و سبب می‌شود دیرتر فرد را به بیماری مبتلا سازد.

 

وی افزود: در فصل پاییز اگر افراد عادت کنند از سوپ تند استفاده کنند هم ویتامین C بیشتری دریافت می‌کنند و هم دیرتر دچار عوارض فصلی می‌شوند این غذاها به دلیل اینکه آنتی اکسیدان محسوب می‌شوند می‌توانند جز ضد سرطان‌ها به شمار روند.

 

عبدی تصریح کرد: در صورتی که شخص مشکل خاص معده نداشته باشد در خوردن این غذاها منع مصرف ندارد مگر اینکه دچار التهاب معده باشد و یا با خوردن غذاهای تند به حساسیت مبتلا شود در این صورت باید از خوردن این غذاها جلوگیری کند.

 

وی اظهار داشت: فلفل جزء غنی‌ترین منبع ویتامین C محسوب می‌شود و به دلیل دارا بودن ویتامین C در پیشگیری از سرماخوردگی مفید است.

 

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: فلفل نه تنها به هضم غذا کمک می‌کند. بلکه ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد و به دلیل خاصیت ضدباکتری می‌تواند از اسهال ممانعت به عمل آورد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا