پزشکی و سلامت

اگر لرز میکنید به دنبال علت آن باشید. علت لرز چیست؟

اگر لرز میکنید به دنبال علت آن باشید. علت لرز چیست؟

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که یکدفعه لرز میکنید در حالی که هوا سرد نیست علت لرز کزدن خود را جویا شوید این دست از لرزها که بدون وجود سرما در فرد رخ میدهند میتوانند به دلیل یک نوع بیماری داخلی ایجاد شوند. پس لرز کزدن نابجا را سرسری نگیرید.

انواع لرز در بدن که در حالت عادی و بدون وجود سرما رخ می‌دهد، می‌تواند حاکی از یک نوع بیماری داخلی باشد.بر اثر بیماری‌های داخلی که به واسطه آن فرد دچار احساس لرز می‌شود، انرژی فرد کاسته و خون‌رسانی به اعضای بدن کم می‌شود و فرد احساس سرما می‌کند. مهم‌ترین بیماری‌هایی که سبب ایجاد لرز بدن و احساس سرما در ناحیه‌ دست و پا می‌شوند، کم‌کاری تیروئید، کم‌خونی، انسداد عروق، کاهش قندخون، کم‌کاری غدد فوق‌کلیه و دیابت و نیز فشارخون پایین هستند.

برای حل مشکل لرز کردن کارهای زیر را انجام دهید:

اگر صبح ها که از خواب بیدار میشوید دچار سرما و افسردگی میشوید هفته ای سه مرتبه زیر آفتاب صبح به مدت بیست دقیقه پیاده روی کنید. این کار را در صبح زود انجام دهید. سحرخیزی باعث میشود کمتر لرز کنید.

افرادی که کم خونی و فقر آهن دارند بیشتر به سرما دچار میشوند. پس در برنامه غذایی خود سیب‌زمینی، ماهی تن، گوشت لخم،گل‌کلم و بوقلمون را بگنجانید.

اگر غذایتان خوب است اما باز هم فقر آهن دارید ممکن است مشکل روده داشته باشید که پزشک باید تشخیص دهد.

اختلالاتی مانند بیماری تیروئید هم میتواند لرزه بر بدن فرد بیندازد و در مراحل پیشرفته این بیماری شایدد حتی پزشک عمل را توصیه کند.

اگر به لرز در بدن زیاد دچار میشوید حتما به پزشکی مراجعه کنید و علت لرز خود را جویا شوید. لرز از عوامل مختلفی میتواند در بدن ایجاد شود پس این مسئله را پشت گوش نیندازید.

چرا لرز میکنیم؟
اگر لرز میکنید به دنبال علت آن باشید. علت لرز چیست؟

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا