آرایش و زیبایی

اگر “سیگار” می‌کشید، ‌مو نکارید!

سیگار کشیدن باعث بسته شدن عروق شده و همانگونه که عروق قلب را می‌بندد و باعث سکته کردن فرد می‌شود، ‌ با بستن عروق پوست، باعث ایجاد عوارض مختلفی می‌گردد که عدم دریافت و پذیرش موهای کاشته شده، توسط پوست سر، یکی از این عوارض است.

دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ‌ تاسی آندروژنیک که بر هورمون‌های مردانه آندروژن اثر می‌کند، بعد از بلوغ، ‌ ظاهرشده و باعث می‌شود موهای جلوی سر شروع به نازک شدن و به مرور زمان درنیامدن کند.

وی افزود:این مشکل در مردان، ‌شایع‌تر از زنان است. در مردان با حالت تاسی و در زنان به حالت کم پشتی ظاهر می‌شود.

دکتر طباطبایی تصریح کرد: موهای دور سر و پشت سر به این هورمون حساس نیستند. به همین دلیل پزشکان، از این عدم حساسیت استفاده کرده و موهای پشت و دور سر را در قسمت‌های تاسی سر فرد، می‌کارند. این موهای کاشته شده، ‌ به هورمون آندروژن حساس نیستند و بعد از مدتی نمی‌ریزند و از بین نمی‌روند و حتی اگر بریزند هم ریشهٔ آن‌ها سالم مانده و دوباره رشد می‌کنند.

وی افزود: جراحی کاشت مو نیز، مانند سایر جراحی‌ها، ‌ عوارضی دارد که دلیل عمدهٔ این عوارض، ‌ عدم مهارت کافی پزشک است. از مهم‌ترین این عوارض می‌توان به «عفونت» اشاره کرد.

دکتر طباطبایی گفت: عفونت هم در محل کاشت و هم در محلی که تار مو از آن برداشته شده، اتفاق می‌افتد و معمولا به دلیل استریل نبودن محل است و راه درمان آن، فقط استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها است.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا