آرایش و زیبایی

اين سبزي باعث رشد مو مي شود

اين سبزي باعث رشد مو مي شود

خبرگزاري آريا-جعفري هم خانواده گياهاني مانند کرفس، هويج، گشنيز و زيره است. اگر چه بيشتر براي تزيين غذا از آن استفاده مي شود اما سرشار از مواد مغذي است.
جعفري 2 نوع است نوع مجعد با برگ هاي سبز روشن و نوع ايتاليايي با برگ هاي صاف و سبز پررنگ. جعفري را مي توان خورد يا از آب آن استفاده کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا ،جعفري برطرف کننده موثر بوي بد دهان است. با پاک سازي کولون، بوي نامطبوع دهان را نيز رفع مي کند. تراکم باکتري در کولون باعث بوي نامطبوع دهان مي شود. مصرف منظم آب جعفري کولون را تميز و از بوي نامطبوع دهان پيش گيري مي کند.
غني از کلروفيل است که تصفيه کننده خون است. ويتامين C موجود در آن، ميزان جذب آهن را افزايش مي دهد.
روغن اپيول (Apiole) موجود در آن، چرخه قاعدگي را تنظيم و اختلالات مربوط به آن را رفع مي کند. علايم قبل از قاعدگي مانند ورم، درد و حالت تهوع را کنترل مي کند.
منبع عالي و غني کاروتينوئيد، فيتونيوترينت و فلاوانوئيد است که به عنوان عامل ضدالتهاب عمل مي کند و درد مفصل، ورم و التهاب مفصل را برطرف مي کند.
داراي فلاوانوئيدز ضدسرطان مانند لوتيئن، اپيول، روتين و زيزاتين است که از بروز سرطان استخوان، سينه و ريه پيش گيري مي کند.
منبع عالي هيستيدين، نوعي اسيد آمينه لازم است و براي رشد و بازسازي بافت هاي بدن ضروري است. آب جعفري زخم ها را سريع بهبود مي دهد و براي افرادي که به تازگي عمل کرده اند بسيار مفيد است.
مصرف منظم آب جعفري باعث رشد مو مي شود.
سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند، در نتيجه فرد کمتر دچار سرماخوردگي و تب مي شود.
با بهبود جريان ادرار باکتري هاي عفوني لوله ادراري را دفع مي کند. به عنوان مدر از بروز سنگ کليه پيش گيري مي کند. اين گياه نيز بدن را سم زدايي مي کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا