آرایش و زیبایی

اولویت سنی برای جراحی زیبایی چشم اهمیتی ندارد

 

دکتر کی پور گفت:‌ تغییرات ظاهری در تمام افراد از الگوی زمانی یا معیار سنی یکسانی تبعیت نمی‌کند و سن خاصی برای انجام عمل زیبایی چشم به طور قعطی پیشنهاد نمی‌شود.

دکتر محمد کی پور اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: معمولا افتادگی پلک فوقانی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های شایعی است که افراد را در رده‌های سنی گوناگون در بر می‌گیرد که شماری از این مواد دارای ریشه وراثتی می‌باشد و یا از علائم کهولت سن به شمار می‌رود.

 

وی افزود: چشم‌ها دریچه‌ای برای ابراز عواطف و حالات روحی افراد به شمار می‌روند و لذا زیبایی و وضعیت ظاهری چشم از این لحاظ از اهمیت مضاعفی برخوردار است و از آ‌نجا که تغییرات ظاهری در تمام افراد از الگوی زمانی یا معیار سنی یکسانی تبعیت نمی‌کند، سن خاصی برای انجام عمل زیبایی چشم به طور قطعی پیشنهاد نمی‌شود اما معمولا در فاصله سنی 31تا 55سالگی با توجه به میزان تغییرات ظاهری و عملکردی در پلک‌ها در خصوص ضرورت انجام عمل تصمیم گیری می‌گیرد.

 

وی تاکید کرد: در برخی افراد در ابتدای دهه چهارم زندگی حلقه های تیره و یا کیسه های چربی در ناحیه پلک تحتانی به مرور تظاهر می‌نمایند، در حالی که ممکن است عده‌ای دیگر در دهه پنجم یا ششم زندگی با چنین ظاهری مواجه شوند.

 

وی در پایان گفت: اصولا پیش از انجام جراحی زیبایی پلک باید با  متخصصین مربوطه مشاوره تخصصی صورت گیرد تا نتایج ماندگارتری در پی داشته باشد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا