روانشناسیروانشناسی کودک و نوجوان

اهمیت بازی با پدر در کودکی

فواید بازی پدر با کودک

تحقیقات جدید نشان می دهد که بازی جسمی با پدران می تواند به کودکان کمک کند بهتر احساسات خود را کنترل کنند.

کودکانی که پدر و مادرشان در سنین پایین با بازی کردن تعامل می کنند، می توانند با بالا رفتنن  سن و سال کنترل رفتار خود و احساسات را آسانتر به دست بگیرند.

این مطالعه، که توسط دانشکده آموزش دانشگاه کمبریج و بنیاد LEGO انجام شده است، به بررسی نحوه بازی مادران و پدران با کودکان تا سه سال و چگونگی تأثیر آن بر رشد کودک پرداخته است.

در حالی که شباهتهای زیادی در نحوه بازی والدین با فرزندانشان وجود دارد، تحقیقات نشان می دهد که پدرها تمایل دارند بازی های بدنی، خشن و تند تری از قبیل دویدن، بازی با پشتی ها و بازی های تعقیب و گریز با کودک انجام دهند.

محققان بر این باورند که به نظر می رسد این نوع بازی به کودکان کمک می کند تا یاد بگیرند که احساسات خود را کنترل کنند و رفتار خود را بعداً در زندگی تنظیم کنند، به عنوان مثال هنگام شروع مدرسه آنها راحت تر با مدرسه رفتن کنار می آیند.

این تحقیق بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها از 78 مطالعه انجام شده است که بین سالهای 1977 تا 2017 عمدتا در اروپا یا ایالات متحده انجام شده و پیوندی مداوم بین بازی با پدر و توانایی کودک در کنترل احساسات خود در بزرگسالی را نشان می دهد.

نتایج نشان داده که به طور متوسط ​​اکثر پدران هر روز با فرزند خود بازی می کنند، اما حتی با نوزادان و کودکان نوپا نوع بازی هایی که آنها انجام می دهند از نظر جسمی پرجنب و جوش تر است.

Ramchandani استاد بازی در آموزش، توسعه و یادگیری در دانشگاه کمبریج و یکی از نویسندگان این مطالعه، اظهار داشت: “بازی بدنی موقعیتهای سرگرم کننده و هیجان انگیزی را برای کودکان ایجاد می کند. کودکان مجبور می شند قدرت خود را کنترل کنند.

این یک محیط ایمن است که در آن کودکان می توانند نحوه پاسخگویی را تمرین کنند.

با این حال، محققان تأکید دارند کودکانی نیز که فقط با مادر خود زندگی می کنند لزوماً در ضرر نیستند.

یکی از مواردی که تحقیقات بارها و بارها به آن اشاره دارد، لزوم تغییر در انواع بازیهایی است که کودکان به آن دسترسی دارند و مادران نیز می توانند  بازی بدنی با کودکان خردسال  انجام دهند.

والدین هنگام بازی با فرزندان ممکن است بازی های متفاوت  را تمیرن کنند، اگر  آنها روشهای مختلفی برای بازی و تعامل را انتخاب کنند، کودکان به احتمال زیاد از مزایای بیشتری برخوردار خواهند شد. “

دکتر سیارا لاوروتی، نویسنده بنیاد LEGO می گوید که  امیدوار است که این یافته ها باعث شود والدین، ​​به ویژه پدران، فرصت و زمان بازی با فرزندانشان در سال های اولیه را بیشتر کنند.

بیشتر بخوانید : تاثیر بازی فکری در بهبود رفتار

ماری کلر درکینگ/یاهولایف/ترجمه از الهام شهیدان

گروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا