فناوری

امواج تلفن همراه مفید یا مضر؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بیماری‌های سرطان‌ها گوناگون سردردهای مزمن، نازایی و سقط جنین شیوع بیشتری پیدا کرده که بعضی از متخصصان این بیماری‌ها را بیماری‌های تکنولوژی نام گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ با پیشرفت تکنولوژی و شیوع بیماریهای گوناگون که متخصصین آنها را بیماری‌های تکنولوژی نام گذاشته و رابطه آنرا با امواج حاصل از تکنولوژی‌هایی مانند موبایل و غیره می‌دانند.

بنابراین گزارش بارها در جمع خانوادگی یا دوستان شنیده‌ایم که امواج موبایل باعث سرطان می‌شود.

مایکروفر برای پوست ضرر دارد آیا این نظرات صحت دارد؟

آیا شیوع انواع تومورها و سرطانها و سقط جنین و نازایی و سکته‌های مغزی و قلبی می‌تواند به دلیل همین امواج حاصل از تکنولوژی‌های روز مانند تلفن همراه، ماهواره‌ها و مایکروفر باشد؟

برای پی بردن به واقعیت ابتدا باید بدانیم امواج فوق از چه جنسی هستند و چه قدرتی دارند؟

محدوده مربوط به امواج تلفن همراه و سایتهای BTS در فاصله 3 کیلوهرتز تا 3000 گیگا هرتز است. که به عنوان امواج فرکانس رادیویی قرار می‌گیرند طبق بررسی‌های علمی این امواج غیر یونیزه کننده بوده اثر تخریبی ندارد و فقط باعث افزایش دمای قسمتی از بدن می‌شود که در معرض تابش قرار گرفته، اما این بدین معنا نیست که امواج فوق اثر سوء بر بدن انسان ندارد تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد در دراز مدت موجب تغییر ساختاری در هموگلوبین خون و کاهش پویند هموگلوبین و اکسیژن می‌گردد. طبق این تحقیقات اگر از تلفن همراه، مایکروفر بطور همزمان استفاده شود اثر سوء این امواج تقویت می شود.

این گزارش حاکیست: اثرات امواج الکترومغناطیسی رادیویی را می‌توان به دو دسته حرارتی و غیرحرارتی تقسیم کرد که در صورت استفاده بی رویه از این دستگاه‌ها دمای منطقه نزدیک‌ مغز به مقدار قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و احتمال مرگ سلولهای گرم شده بدین دلیل بالا می‌رود که سلولهای شنوایی و مغزی به علت نزدیک بودن با مولد امواج اولین قربانی‌های این امواج هستند که در صورت عدم کنترل، کم شنوایی، ناشنوایی، تضعیف حافظه، عدم تمرکز را باعث می‌شود.

قرنیه چشم یکی دیگر از اعضای بدن است که به شدت تحت تأثیر حرارت قرار می‌گیرد که کوچکترین تغییرات دمایی بر عملکرد آن اثر سوء می‌گذارد این امواج با افزایش چشمگیر دمای قرنیه باعث سخت شدن جنس آن می‌شود.
انتهای پیام/

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا