پزشکی و سلامت

افت قند خون با آناناس

به عنوان یک منبع کربوهیدرات و قند بالا، بعید است که آناناس قند خون شما را کاهش دهد. با این حال، به عنوان یک میوه که هضم آن سریعتر از سایر میوه ها است؛ ممکن است یک اثر افت قند خون ناگهانی را تجربه کنید. این مسئله بخصوص در افرادی که مبتلا به دیابت هستند بیشتر رخ می دهد. با این مطلب  همراه ما باشید.

اگر شما نیز بعد از خوردن آناناس تجربه افت قند خون را داشته باشید؛ بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید؛ تا علت آن را ارزیابی کند و یک استراتژی رژیم غذایی شخصی برای حفظ قند خون طبیعی شما ارائه دهد.

منابع غذایی آناناس

آناناس به عنوان یک میوه پر از مواد مغذی مناسب یک ماده غذایی سالم برای اضافه کردن به رژیم غذایی شما است.

یک فنجان آناناس تازه دارای ۸۰ کالری، ۲۲ گرم کربوهیدرات، ۱۶ گرم قند، ۲ گرم فیبر و ۱ گرم پروتئین است. یک فنجان آناناس کنسرو شده در آب کالری و کربوهیدرات بیشتری دارد؛ و  از ۱۴۰ کالری، ۳۴ گرم کربوهیدرات، ۳۰ گرم قند و ۲ گرم فیبر تشکیل شده است.

هر دو نوع آناناس تازه و کنسرو شده، منبع خوبی از ویتامین C و منگنز هستند. بر اساس گزارش انجمن دیابت آمریکا، آناناس میوه خوبی برای افراد مبتلا به دیابت است. البته در صورت رعایت سهمیه قابل مصرف برای کنترل قند خون تعیین شده.

آناناس میوه ای با شاخص گلیسمی متوسط

اگر یک یا دو ساعت پس از خوردن بعضی از آناناس ها احساس کمی لرزش می کنید؛ این مسئله ممکن است به شاخص گلیسمی آن مرتبط باشد.

شاخص گلیسمی یک ابزار است که اندازه گیری می کند که چگونه مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند آناناس بر میزان قند خون اثر می گذارد.

غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین، سبب افزایش کند و سپس افزایش قند خون می شوند؛ در حالی که غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا باعث افزایش سریع و سپس کاهش قند خون می شوند. آناناس یک غذای دارای شاخص گلیسمی متوسط است. بنابراین ممکن است مصرف آن سبب افزایش اندک و سپس کاهش قند خون شود.

با این حال، بیماران دیابتی تشویق می شوند که تمام میوه ها، حتی آنهایی که دارای شاخص گلیسمی متوسط هستند را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

نکاتی برای خوردن آناناس

حتی اگر فکر می کنید آناناس سبب افت قند خون می شود؛ نیازی به اجتناب از خوردن آن نیست. برای جلوگیری از کاهش سریع قند خون پس از خوردن آناناس، آن را با مواد غذایی دیگر ترکیب کنید تا به کاهش سرعت هضم آن کمک کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید با قطعات آناناس را با ماست یا ماست یونانی مخلوط کنید یا آن را به سالاد خود اضافه کنید. همینطور خوردن یک فنجان آناناس همراه با یک وعده غذا یا به عنوان یک میان وعده، ممکن است هضم غذا را تسریع کند تا از تغییر سریع قند خون جلوگیری کند.

همچنین، با کمک تست قند خون و بررسی پزشک مطمئن شوید که مصرف معقول آناناس، در حد یک فنجان تازه یا نصف فنجان کنسرو شده، مخصوصا برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند، مفید است.

مجله اینترنتی زندگی سالم

یاسر حمزه لوی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا