فرهنگ و هنر

اعتراض‌ مشایخی‌ به‌ کارگر‌ نامیدن‌ بازیگران

مشایخیکمال‌الملک سینمای ایران با تاکید بر اینکه انجمن بازیگران هیچ ارتباطی با دعواهای خانه سینما ندارد، با انتقاد از کارگر نامیدن اعضای آن گفت: برای خدمت انجمن را تشکیل دادیم نه ریاست.

 «جمشید مشایخی» هنرمند پیشکسوت سینمای ایران درباره انجمن بازیگران که سالها پیش تشکیل شده است در گفت و گو با فارس گفت: ما یک انجمنی را سالها پیش تشکیل دادیم این انجمن وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی است. اما متاسفانه شنیدم به این انجمن و اعضای آن توهین و به اعضای انجمن اطلاق کارگر شده است.
 
وی در ادامه تاکید کرد: اگر به جمشید مشایخی عنوان «کارگر» دهند من افتخار می‌کنم اما این سؤال را می‌پرسم تمام کارهای دنیا بر روی دوش کارگران است و اگر دست از کار بکشند تمام کارها بر زمین می ماند. توهین کردن به کارگران در میان این دعواها اصلا درست و پسندیده نیست
 
مشایخی تاکید کرد: انجمن ما کاری به خانه سینما ندارد، این انجمن سالها پیش تشکیل شده است و حرف و حدیثی در این سالها وجود نداشت. در طول یکسال اخیر که دعواهای خانه سینما دامنه‌دار شد متاسفانه اینگونه انجمن ما را مورد اهانت قرار دادند. من وقتی برنامه ۹۰ را می دیدم که برخی افراد به جان هم می افتند ناراحت می شدم امروز متاسفانه باید شاهد دعوا میان هنرمندان باشیم.
 
پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون توضیح داد: اسم ما هنرمند است ما باید با رفتار و عملکرد خودمان به مردم درس اخلاق بدهیم . هنرمند رئیس نمی خواهد از رئیس متنفر است، فردوسی بزرگ حافظ بزرگ و دیگر اساتید مسلم هنر مگر رئیس داشتند یا از رئیس خوششان می آمد. هنرمند مقامی دارد که مردم به آن درجه می‌دهند
 
وی تاکید کرد: اما دوستان در خانه سینما فکر می کنند در انجمن ما ضعیف عمل کردیم . این برنامه‌ها چیست، اگر انجمنی تشکیل می شود باید به هنرمند خدمت کند نه ریاست.
 
مشایخی در خاتمه درباره تقاضا از خانه سینمای قانونی برای عضویت در این خانه گفت: من بیمار بودم هیئت مدیره تشکیل شد، حسین خانی بیک به عنوان نایب رئیس انجمن نامه تقاضای عضویت را امضاء و فرستادند.
 
داود قاسمی امیرلو دبیر انجمن بازیگران در انتها تاکید کرد: اعضای هیئت مدیره انجمن بازیگران قانونی هستند و در انتخابات رای آوردند. رئیس هیئت مدیره جمشید مشایخی، نایب رئیس حسین خانی بیک، دبیر انجمن داود قاسمی امیرلو، مصطفی طاری عضو هیئت مدیره، عنایت بخشی عضو هیئت مدیره، مصطفی انوش عضو هیئت مدیره، رحیم مهدی خانی عضو هیئت مدیره انجمن هستند.

منبع:سینما خبر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا