فرهنگ و هنر

اظهارات جدید مدیر شبکه 3 درباره‌ی «90» و حضور مدیری و عطاران در تلویزیون

مدیر شبکه سهمجید زین‌العابدین – مدیر شبکه 3 سیما – درباره حمایت شبکه سه سیما از هنرمندان محبوب تلویزیون از جمله مهران مدیری و رضا عطاران اظهار کرد: تلویزیون نسبت به گذشته خیلی رشد کرده است. همین امسال نیز مخاطب برنامه‌های شبکه سه نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته است و سریال‌هایی اکنون پخش می‌کنیم که سطح خیلی خوبی دارند. این هنرمندان نیزبه هر حال در شبکه نمایش خانگی کار می‌کنند.

وی همچنین درباره برنامه «نود» اظهار کرد: این برنامه یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌هاست و موضوعات آن نیز کاملا پیش از پخش، سیاست‌گذاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشست خبری که عصر دوشنبه در شبکه سه سیما با حضور مجید زین‌العابدین (مدیر شبکه سه سیما)، رضا نیک‌اندیش (مدیر تامین برنامه)، محمدرضا شریفی (مدیر گروه تفریحات) و فضل‌الله شریعت‌پناه (مدیر گروه اجتماعی) این شبکه برگزار شد، به معرفی برنامه‌های جدید شبکه در تمامی حوزه‌ها و پخش سریال‌های پاییزی و هم‌نین ساخت سریال‌های جدید شبکه سه برای آینده اختصاص پیدا کرد.

90 قابل احترام و قابل حمایت است

مدیر شبکه سه سیما درباره برنامه نود در پاسخ به پرسش ایسنا، اظهار کرد: برنامه نود یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌هاست و موضوعات آن نیز کاملا پیش از پخش سیاست‌گذاری می‌شود. این برنامه قابل احترام و قابل حمایت است.

او با بیان اینکه نظرش درباره این برنامه آنچه که روی آنتن دیده می‌شود است، گفت: اگر بخواهم نظر خودم را درباره این برنامه ابراز کنم، گله‌ از سوی برنامه‌های دیگر پیش می‌آید اما به طور کلی این برنامه موضوعاتی دارد که پیش از پخش کاملا سیاستگذاری می‌شود، هرچند برخی‌ها می‌گویند این برنامه حاشیه‌های زیادی به همراه دارد اما عادل فردوسی‌پور به تمام زاویه‌های فوتبال توجه دارد و موضوعات برنامه را دقیق پیگیری می‌کند.

او همچنین افزود: فردوسی‌پور موضوعاتی را که پیگیری می‌کند، با مدیر شبکه در میان می‌گذارد و از این نظر این برنامه قابل احترام و قابل حمایت است.

دوره سریال‌های کوتاه‌مدت به پایان رسیده است

زین‌العابدین در بخش دیگری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شبکه سه قصد ندارد سریال‌های نودشبی را ادامه دهد، توضیح داد: ترجیح ما در ساخت سریال‌ها، کارهای بلندمدت است که به‌صورت کلی عمده کارها 40 قسمتی است و دلیل خاصی ندارد که به سراغ سریال‌های نود قسمتی نرفته‌ایم.

وی سیاست این شبکه را تولید آثار بلند نمایشی خواند و توضیح داد: دوره کارهای کوتاه‌مدت به پایان رسیده است، لذا چون سریال‌های 90 شبی تولید طولانی مدتی دارند، سریال‌های کوتاه نیز در دست ساخت است.

او همچنین با اشاره به اینکه تولید سریال‌های نود قسمتی طولانی هستند، گفت: کارهای طولانی‌مدت دیربازده است، به همین جهت ترجیح می‌دهیم کارهایمان را میان‌مدت به تولید برسانیم.

پخش مسابقات فوتبال از شبکه سه ادامه خواهد داشت

زین العابدین هچنین درباره‌ی پخش مسابقات فوتبال داخلی و خارجی از شبکه سه با وجود راه اندازی شبکه ورزش، توضیح داد: شبکه ورزش یک شبکه دیجیتال است و هنوز پوشش سراسری ندارد. شبکه سه با شبکه ورزش سیما در تعامل است و حذف مسابقات ورزشی از این شبکه اجحاف به مخاطبان است اما در مواردی که امکان پخش همه مسابقات یا مسابقات همزمان از شبکه سه وجود نداشته باشد، از شبکه ورزش کمک خواهیم گرفت.

«شب شیشه‌ای» و«پ‍ژمان» مهرماه روی آنتن

زین العابدین در ادامه‌ی این نشست به جدول پخش سریال‌های تلویزیونی این شبکه پرداخت و گفت: از هفته‌ی آینده مینی سریال «شب شیشه ای» در ۶ قسمت پخش می شود و پس از آن سریال ۲۶ قسمتی «پ‍ژمان» ساخته سروش صحت به روی آنتن خواهد رفت.

وی از پخش سریال مناسبتی در ماه محرم و همچنین سریال‌های «آوای باران» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و «هفت سنگ» به کارگردانی علیرضا بذرافشان به‌عنوان دیگر سریال‌های پاییزی این شبکه خبر داد و گفت: سری جدید سریال «ستایش» نیز در ۴۰ قسمت نیز در حال ساخت است.

او ادامه داد: فاز اول و دوم سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی نیز از پاییز در جدول پخش شبکه قرار می‌گیرد، اما هنوز درباره پخش هفتگی آن‌ها تصمیم نهایی گرفته نشده است.

برگزاری مسابقه «صدا» واستعدادیابی جوانان

زین‌العابدین در بخش دیگری از این نشست به تشریح برنامه‌های نیمه دوم سال شبکه سه سیما پرداخت و گفت: بیش از دو هزار نفر برای همکاری با صداوسیما در حوزه موسیقی با مرکز موسیقی صدا و سیما ارتباط داشته‌اند که امیدواریم مسابقه «صدا» در استعدادیابی آن‌ها موثر باشد. این مسابقه با هدف معرفی و شناساندن استعدادها در حوزه‌ی موسیقی است.

مدیر شبکه درباره اینکه این مسابقه تا چه میزان با نمونه خارجی مسابقات موسیقی شباهت دارد، اظها کرد: ساختار برنامه‌سازی تلویزیونی در نقاط مختلف دنیا شباهت‌هایی به یکدیگر دارد، اما این به معنای تقلید نیست و کاملا متفاوت است.

وی همچنین از راه‌اندازی مسابقه «آقای گزارشگر» در حوزه ورزش خبر داد و گفت: این مسابقه از پاییز پخش می‌شود و با هدف ایجاد بستر مناسب برای یافتن استعدادهای گزارشگری است و بیش از ۲۰ هزار نفر در سایت شبکه سه در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند.

سریال‌های در دست تولید شبکه سه

مجید زین‌العابدین اعلام کرد: سریال ماورایی «احضار» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا افخمی رمضان سال 93 از شبکه سه پخش می شود.

به گفته وی، تهیه‌کنندگی سریال «احضار» را داوود هاشمی عهده‌دار است.

همچنین مدیر شبکه سه در بخشی از این نشست از ساخت سریال جدیدی توسط سروش صحت با عنوان «شمعدانی» خبر داد و گفت: «شمعدانی» یکی از سریال‌های جدید شبکه سه سیماست که به تهیه‌کنندگی محسن چگینی ساخته خواهد شد.

کارگردانی و نویسندگی این مجموعه را سروش صحت برعهده خواهد داشت. این سریال تم طنز دارد که در حال حاضر طرح آن ارایه شده تا برای سال آینده ساخته شود.

طراحی یک برنامه ورزشی جدید با اجرای جواد خیابانی

مدیر شبکه سه همچنین از طراحی یک برنامه ورزشی جدید در این شبکه خبر داد و گفت: نام این برنامه هنوز قطعی نشده اما اجرای آن بر عهده‌ی جواد خیابانی است و با حضور منتقدان ورزشی و کارشناسان به تحلیل مسائل کلان ورزش کشور می پردازد.

ماه عسل رمضان 93 برنامه دارد

زین‌العابدین همچنین از سفارش ساخت سری جدید ماه عسل برای ماه رمضان سال آینده خبر داد و گفت: بنا شده است، کارهای تحقیقاتی آن توسط تیم «ماه عسل» آغاز شود.

ساخت سریال «ویندوز قرمز» با موضوع شهدای هسته‌ای

وی همچنین از ساخت سریال «سوداگر» با موضوع پلیس زن که توسط سعید رحمانی مراحل نگارش را می‌گذراند خبر داد و گفت: نگارش سریال «ویندوز قرمز» با موضوع شهدای هسته‌ای توسط رسول لطفی نگارش آن به پایان رسیده است.

سفارش دو سریال برای نوروز 93

مدیر شبکه سه در بخش دیگری از سفارش ساخت دو سریال برای نوروز ۹۳ خبر داد که یکی از آنها در قالب ملودرام اجتماعی و دیگری با موضوع طنز ساخته می‌شود که در نهایت یکی از آنها به روی آنتن خواهد رفت.

پایان‌ پخش مجموعه طنز آیتمی خنده‌بازار

وی همچنین از پایان پخش مجموعه طنز آیتمی خنده‌بازار خبر داد و گفت:‌ از پاییز طنز آیتمی «سیگنال موجود است» در ۲۶ قسمت به نقد شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان می پردازد و گروه خنده بازار نیز سریال طنز جدید را برای این شبکه در نظر دارند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا