آشپزی و آشپزخانه

استیک در 25 دقیقه !

پخت سریع استیک

این دستور العمل پخت سریع استیک ساده از سینه مرغ خرد شده و گوجه فرنگی های شیرین تهیه شده است و پخت آن از آغاز تا پایان فقط 25 دقیقه طول می کشد.

مواد لازم برای تهیه فوری استیک

400 گرم سیب زمینی

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

4 فیله سینه مرغ، ضخامت 2cm

1 پیاز بزرگ قرمز، ریز خرد شده

1 میخک سیر، ریز خرد شده

2 قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

300 گرم انتخاب گوجه فرنگی گیلاسی

10 گرم جعفری تازه ، تقریباً خرد شده

پخت سریع استیک
تهیه فوری استیک

روش تهیه و پخت سریع استیک

سیب زمینی ها را به مدت 15-20 دقیقه در یک قابلمه بزرگ بجوشانید و صاف کنید.

در همین حال، 1 قاشق غذا خوری روغن را در یک ظرف قابلمه ضد شعله را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. مرغ را اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه از هر طرف آن را بپزید تا طلایی شود و از طریق آن پخته شود. سپش در ظرف با فلفل سیاه بپوشانید، بپوشانید و گرم نگه دارید.

گرما را کم کنید و 1 قاشق غذاخوری روغن و پیاز را به ظرف اضافه کنید. به مدت 3 دقیقه یا تا زمانی که پیاز تازه نرم شود، سرخ کنید و هر تکه را از پایه ظرف جدا کنید.

در صورت لزوم کمی آب اضافه کنید تا شل شود. سیر را اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه سرخ کنید. در سرکه، هویج و گوجه فرنگی را هم بزنید. 5-6 دقیقه بپزید تا گوجه فرنگی ها شروع به ترکیدن کنند. مرغ را به ظرف برگردانید. جعفری روی آن بپاشید و با سیب زمینی ها سرو کنید.

نکاتی راجع روش پخت استیک نرم و ترد بدانید

برای سرخ کردن استیک از ماهیتابه چدن استفاده کنید تا گرمای بالایی جذب کند. پس از گرم شدن ماهیتابه، دو طرف استیک را با مقدار زیادی کره بپوشانید و در آن قرار دهید. حتما صبر کنید تا یک طرف استیک کامل سرخ شود و بعد آن را بچرخانید تا استیک شما آب نندازد و سفت نشود.

زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا