فناوری

استفاده از باتری لپ‌تاپ يا اتصال برق؟

 

 

براي همه افرادي که لپ تاپ دارند اين سوال مطرح است که آيا هنگام کار با لپ تاپ از باتري سيستم استفاده يا باتري را جدا و دستگاه را به طور مستقيم به برق متصل کنند؟ با ما همراه شويد تا با ارائه يک سري استانداردها بگوييم بهترين روش براي نگهداري و محافظت از باتري لپ تاپ چيست.

1- بهتر است در اولين بار استفاده از باتري لپ تاپ آن را تا انتها مصرف کنيد و سپس آن را به طور کامل شارژ و استفاده کنيد؛ اين چرخه را چند بار تکرار کرده و بعد باتري را کنار بگذاريد .

2-براي کنار گذاشتن باتري بعضي ها مي گويند که باتري بايد کاملا خالي باشد و برخي ديگر نيز معتقدند که باتري بايد کاملا پر باشد؛ اما جالب است بدانيد که متخصصان سخت افزار معتقدند بهترين روش اين است که باتري بين ۳۰ تا ۵۰ درصد شارژ داشته باشد و بعد کنار گذاشته شود.

3- بهترين دما براي قرار دادن باتري لپ تاپ بين ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتي گراد است و گرما و سرماي شديد براي باتري مضر است. پس حين استفاده از لپ تاپ براي مدت طولاني به عنوان مثال زماني که مي خواهيد کارهاي گرافيکي سنگين انجام دهيد يا بازي کنيد که باعث داغ شدن لپ تاپ مي شود، بهتر است از لپ تاپ بدون باتري استفاده کنيد .

4- اگر مي خواهيد باتري را کنار بگذاريد که حداقل براي يک هفته نخواهيد از آن استفاده کنيد، خوب است اما اگرتنها براي چند روز بخواهيد باتري را در بياوريد و مجدد قرار دهيد، اين کار به دستگاه شما آسيب جدي وارد مي کند.

باشگاه خبرنگاران

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا