اجتماعی

استشمام این گل “حافظه” را زیاد می‌کند

گلاز دیدگاه طب سنتی استشمام عطر گل محمدی در تقویت حافظه نقش بسزایی دارد.

حمید عبدی متخصص طب سنتی و گرایش تغذیه رئیس بیمارستان دکتر شیخ مشهد و عضو هیئت علیم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص تغذیه مناسب دانش آموزان در فصل امتحانات گفت: ‌مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C و سلنیوم در کاهش استرس و افزایش حافظه نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

وی افزود: سلنیوم شامل: تخمه آفتاب گردان، ‌ عدس، ‌ فندق، جوانه مارچ، ‌ جوانه گندم همچنین مصرف ویتامین E و C که در کاهش استرس مؤثر است شامل ویتامین C، ‌ پرتقال، ‌ نارنگی، ‌ کلم بروکلی، ‌ توت فرنگی و اکثر سبزیجات و شیرین‌های ساده کم چربی و ویتامین E: غلات، آجیل و مویز توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: از دیدگاه طب سنتی استشمام عطر گل محمدی به دلیل گرمی به تقویت حافظه مؤثر است بهترین حالت تقویت حافظه حالت سجده است. به دلیل اینکه خون رسانی کامل به مغز باعث می‌شود مواد غذایی مورد نیاز زود‌تر به مغز رسیده و مواد سمی از طریق شبکه وریدی مغز خارج شده در نیتجه باعث فعالیت و سوخت و ساز مغز می‌شود، ‌ بنابراین هر قدر که خون رسانی به مغز را افزایش دهیم، ‌ مواد سمی کاهش می‌یاد.

عبدی در پایان یادآور شد: امروزه تحقیقات نشان داده که آلودگی هوا بر کاهش حافظه تأثیرگذار است و باعث خستگی روح، ‌ عصبانیت و حالت پرخاشگری در فرد می‌شود.

وی توصیه کرد که مصرف کالباس و سوسیس در فصل امتحان را به حداقل رسانده و سبزیجات و میوه‌جات بیشتری مصرف شود و بهتر است وعده‌های غذایی به پنج وعده افزایش، ولی مقدار آن کاهش پیدا کند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا