آموزشی

8 روش برای توسعه کسب و کار

روشهای توسعه کسب و کار | ایجاد کسب و کار جدید از طریق افزایش مشتریان برای موفقیت در کسب و کار مهم است. با این حال، گاهی اوقات می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

در این مقاله به چند نکته کاربردی برای کمک به افزایش مشتریان می‌پردازیم:

1- برای توسعه کسب و کار خود، مشتریان‌تان را بشناسید

نیازهای مشتری خود را بشناسید و محصولات و خدماتی را تولید کنید که پاسخگوی این نیازها باشد. با شخصی‌سازی خدمات و تشویق مشتریان تان به ارائه بازخورد به شما، می‌توانید آن‌ها و نیازهایشان را درک کنید.

2- به مشتریان خود خدمات عالی ارائه دهید

اطمینان حاصل کنید که خدمات ارائه شده به مشتری شما منحصر به فرد و عالی باشد. مشتریان شما نه تنها خدمات عالی را به خاطر می‌آورند، بلکه احتمال دارد افراد دیگر را نیز با شما آشنا کنند و این خود نوعی تبلیغ است.

همچنین بخوانید : 8 گام برای شروع یک کسب و کار جدید

3- مشتریان فعلی را حفظ کنید و به دنبال فرصت‌های جدید باشید

برای حفظ مشتریان فعلی استراتژی‌هایی را در نظر بگیرید، از جمله اینکه از طریق یک خبرنامه الکترونیکی با آن‌ها در تماس باشید یا از قبل در مورد رویدادهای تبلیغاتی به آن‌ها اطلاع دهید.

در عین حال، به دنبال فرصت‌هایی برای افزایش مشتری باشید. حواصتان باشد که تعادل مناسبی بین حفظ مشتری و جذب مشتری جدید کنید.

راهکار توسعه کسب و کار

روشهای توسعه کسب و کار

4- از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

شبکه‌های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای تبلیغ و معرفی کسب و کار شما به مشتریان بالقوه و کسب چشم اندازی ارزشمند از طریق شنفت اجتماعی (social listening) است. از طریق شنفت اجتماعی می‌توانید متوجه شوید مشتریان چه چیزی در مورد شما می‌گویند، نیازهای آن‌ها را درک کنید، کلمات کلیدی و روندهایی را که مورد علاقه بازار هدف شما هستند شناسایی کنید و بنابراین خدمات مشتری خود را بهبود ببخشید. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به شما کمک کنند تا مشتریان جدیدی را جذب کرده و در توسعه کسب و کار خود موفق‌تر عمل کنید.

5- در رویدادهای شبکه سازی شرکت کنید.

شبکه‌سازی به شما این امکان را می‌دهد که با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید و آن‌ها را ترغیب کنید مشتریان را از طریق تبلیغ و بازاریابی دهان به دهان با شما آشنا کنند.

کسب و کار

روشهای توسعه کسب و کار

6- برگزاری ایونت‌ها

برگزاری ایونت شخصی شما می‌تواند راهی عالی برای شناخت مشتریان و ایجاد روابط باشد. برخی از بهترین مشتریان فعلی خود را دعوت کرده و آن‌ها را به آوردن دوستانشان ترغیب کنید.

7- ایجاد آگاهی از برند برای توسعه کسب و کار

ایجاد آگاهی از برند در جامعه خود راهی عالی برای جذب مشتری و  توسعه کسب و کار جدید است. برای جذب مشتری، حمایت مالی یا شرکت در یک رویداد را در نظر بگیرید.

8- آنچه را که مؤثر است شناسایی کنید و در طی مسیر رویکرد خود را اصلاح کنید

شما باید بررسی کنید که مشتری‌های شما از چه طریقی جذب کسب و کار شما می‌شوند تا مشخص کنید که آیا فعالیت‌های بازاریابی شما موفقیت‌آمیز است یا خیر. از تغییر نترسید اگر چیزی خوب پیش نمی‌رود رویکرد خود را اصلاح کنید و زمان بیشتری را روی فعالیت‌هایی که بهترین نتیجه را برای توسعه کسب و کار شما به همراه دارند، متمرکز کنید.

دسترسی به منبع : Some ways to grow your business

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا