فناوری

از Gmail بهتر استفاده کنید

 

Gmail سرویس ایمیل شرکت گوگل است که برنامه آن به صورت پیش فرض بر روی تمام گوشی های اندروید موجود است و کاربران زیادی هم دارد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایمیل یکی از سرویس هایی است که انجام بسیاری از امور و کاغذ بازی ها را ساده تر کرده است. در گذشته برای ارسال و دریافت یک نامه به مصافت های دور باید مدت ها زمان صرف می شد. اما به رشد تکنولوژی و توسعه شبکه اینترنت می شود در چند ثانیه به همه جای دنیا نامه ارسال کرد و الآن حتی می شود با یک گوشی هوشمند این کار را به سادگی انجام داد.

Gmail که سرویس ایمیل شرکت گوگل است یکی از پر مخاطب ترین ها در این امر چند سالی است که محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده است. به طوری که روی گوشی های هوشمند اندروید، به صورت پیش فرض برنامه آن وجود دارد. این برنامه ترفند های زیادی دارد که در این گزارش قصد داریم آن ها را بررسی کنیم. در اولین قدم مطمئن شوید که آخرین نسخه این برنامه را از بازار رسمی گوگل دریافت کرده اید. نکاتی که در این گزارش به آن ها اشاره می شود، با فرض این است که شما یک حساب کاربری گوگل دارید.

 

نامه های دریافتی خود را یکجا ببینید

 

 

آخرین نسخه از برنامه Gmail اندروید، دارای نمایی مفید است. کاربران می توانند تمام حساب های گوگل خود را یکجا کنار هم داشته باشند و نامه های دریافتی از هر حساب را یکجا بررسی کنند. برای مثال اگر یک حساب شخصی و یک حساب تجاری دارید، ایمیل هایی که برای هر یک از آن ها ارسال می شود را می توانید در کنار هم ببینید و به آن ها پاسخ دهید و نیازی ندارید که برای هر یک از حساب ها یک برنامه مجزا داشته باشید. برای استفاده از این امکان، از منوی برنامه Gmail گزینه add new accounts یا اضافه کردن حساب کاربری را انتخاب کنید.

 

به سرعت اقدام کنید

 

 

در هر جا از برنامه Gmail که باشید، می توانید به سادگی به تمام امکانات این برنامه دسترسی داشته باشید و به نامه های خود پاسخ دهید. می توانید به سادگی یک ایمیل دریافتی را آرشیو کنید و نگهدارید.برای این کار ایمیل مورد نظر را به سمت چپ بکشید.

 

مشکل همسان سازی را برطرف کنید

 

 

ممکن است گاهی اوقات به دلیل های مختلف، ایمیل های دریافتی شما به برنامه منتقل نشوند و به نمایش گذاشته نشوند. برای اینکار وارد تنظیمات حساب کاربری شوید و مطمئن شوید که گزینه همسان سازی یا Sync فعال است و آن را مجددا راه اندازی کنید. همچنین نی توانید این برنامه را طوری تنظیم کنید که در چه بازه های زمانی به ایمیل شما متصل شود و نامه ها را دریافت کند.

 

سریع تر جستجو کنید

 

 

گزینه Search داخل برنامه بسیار ساده است. اما اجازه ندهید ظاهر ساده آن شما را گم راه کند. زیرا این گزینه می تواند مانند یک موتور جستجو گر صفحات اینترنتی به شما کمک کند. برای مثال می تواند نامه های دریافتی که از 1 سال قدیمی تر هستند را نمایش دهد. برای اینکار کافیست واژه older_than:1y را وارد کنید. واژه های بسیار دیگری هستند که می توانند ایمیل های شما را فیلتر کنند و به شما نشان دهند. برای مثال is:important و is:starred

 

مکالمات را Mute کنید

 

 

زمانی که در حال حرکت هستید و نمی خواهید برای هر ایمیلی که دریافت می کنید یم اعلان روی گوشی خود ببینید، می توانید از تنظیمات mute استفاده نمایید. برای استفاده از این امکان، وارد مکالماتی شوید که نمخواهید از آن ها اعلان دریافت کنید و گزینه بیشتر یا more را انتخاب کنید و منوی mute را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا