آرایش و زیبایی

از عوارض اکستنشن مو و مژه چه می‌دانید؟

 

اکستنشن برخلاف زیبایی ظاهری که برای فرد ایجاد می‌کند، عوارض متعدد و جبران ناپذیری را ممکن است در طولانی مدت برای فرد ایجاد کند.

دکتر احسانی متخصص پوست و مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اکستنشن مو در واقع روشی است که آرایشگران جهت پرپشت‌تر و ضخیم‌تر نشان دادن موهای سر استفاده می‌کنند.

 

وی ادامه داد: انجام این کار در درازمدت عوارض متعددی در پی خواهد داشت که از جمله آن می‌توان به افزایش ریزش مو و آسیب دیدگی آن اشاره کرد.

 

این متخصص پوست و مو با بیان این که شکنندگی موها پس از مدت طولانی عارضه‌ی دیگری از اکستنشن موها  است، افزود: اکستنشن مو در واقع روشی است که آرایشگران جهت پرپشت‌تر و ضخیم‌تر نشان دادن موهای سر استفاده می‌کنند.

 

وی ادامه داد: انجام این کار در درازمدت عوارض متعددی در پی خواهد داشت که از جمله آن می‌توان به افزایش ریزش مو و آسیب دیدگی آن اشاره کرد.

 

احسانی به عوارض اکستنشن مژه نیز اشاره کرد و تصریح کرد: انجام اکستنشن مژه نیز باعث آسیب دیدگی و حساسیت چشمی می‌شود، همچنین این عمل با فشاری که به مژه‌ها وارد می‌کند باعث ریزش مژه‌های طبیعی خود فرد هم خواهد شد

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصولاً انجام اکستنشن توسط پزشکان متخصص توصیه نمی‌شود اما بهتر است در صورت انجام، مدت زمان آن کوتاه باشد.

 

احسانی پیرامون تبلیغات آرایشگاه مبنی بر اکستنشن بدون عوارض توصیه کرد: این تبلیغات به هیچ عنوان مورد تأیید نبوده و عمل و توجه به آن توصیه نمی‌شود.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا