خانه دارینظافت و شستشو

از بین بردن لکه های صابون روی کاشی و سرامیک

چگونه لکه های صابون روی کاشی و سرامیک حمام را از بین ببریم؟

پاک کردن لکه ی جا مانده از صابون کار بسیار دشواری است مخصوصا اگر این لکه بر روی سطوحی مانند فایبرگلاس، پرده حمام، وان و دیگر سطوح داخلی حمام برای مدت زمان طولانی به جا مانده باشد در این بخش چند راه ساده برای پاک کردن لکه ی صابون را به شما آموزش می دهیم.

روش های از بین بردن لکه صابون از روی سطوح حمام

جرم ها و لکه های صابون موجود روی کاشی و سرامیک حمام آثار باقی مانده از آب صابون هایی است که در حمام ریخته شده و با بخار شدن آب، صابون موجود در آن روی کاشی و کف باقی می ماند.

برای جلوگیری از تشکیل این لکه و جرم ها روی کف و دیوار حمام ابتدا باید آن ها را از بین ببرید و بعد از اینکه کاشی و سرامیک کاملاً تمیز شد، با چند ترفند ساده از تشکیل مجدد آن جلوگیری کنید.

پس اگر خونه تکونی کرده اید و با زحمت بسیار از این جرم های حمام خلاص شده اید، با ما در این مقاله از دلگرم همراه شوید تا دیگر شاهد این لکه ها در آینده نباشید و حمام را همیشه تمیز نگه دارید.

بهترین ترفند جهت جلوگیری و از بین بردن لکه های صابون روی کاشی

همانطور که گفته شد ابتدا باید کاشی و سرامیک را به طور کامل تمیز کرده و لکه های صابون روی آن را از بین ببرید.

برای این کار:

۱- اگر دیوار و کف حمامتان کاشی و سرامیک، آکریلیک یا سطوح فایبرگلاس است، از یک پاک کننده ی چربی استفاده کنید.

این محصولات به راحتی در فروشگاه ها قابل دسترس می باشند. توصیه می کنیم از انواع اسپری آن استفاده کرده تا بتوانید به راحتی روی سطح اسپری کنید.

در انواع غیر اسپری، ۲ تا ۵ قاشق را روی اسفنج زده و روی لکه های صابون و سطح بکشید.

۲- برای سطوح سنگی از شوینده های غیر اسیدی استفاده کنید.

سطوحی مثل مرمر، گرانیت، تراورتن و امثال آن را باید با شوینده ی ملایم و دستمال یا اسفنجی نرم پاک کرد. در غیر این صورت، سطوح آسیب دیده و رنگ خود را از دست می دهند.

۳- اگر می خواهید از شوینده های طبیعی و ارگانیک استفاده کنید، یک پیمانه جوش شیرین را در کاسه ای ریخته و به آرامی یک دوم پیمانه سرکه را به آن اضافه کنید تا خمیری به دست آید.

خمیر را روی سطوح زده و زمانی که فش فش و جوشش آن متوقف شد، آن را با دستمال پاک کنید. البته مقدار مواد بسته به میزان سطوح می تواند بیشتر هم باشد.

اگر جوش شیرین نداشتید، می توانید در آبپاش با نسبت مساوی آب و سرکه و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی ریخته و روی سطوح اسپری کنید.

۴- برای جلوگیری از بازگشت دوباره ی لکه های صابون ، ۱ تا ۳ قطره روغن لیمو را روی دستمالی ریخته و روی سرتاسر سطوح صابونی بکشید.

این کار در طولانی مدت باعث می شود زمانی را که به پاک کردن سطوح اختصاص می دهید، کاهش یابد.

۵- اجازه دهید شوینده ای که به کاشی و سرامیک زده اید ۵ تا ۲۰ دقیقه (بسته به زمانی که روی برچسب محصول خورده است) روی آن بماند.

۶- بعد از این مدت شوینده جرم ها را حل می کند.

دستمالی برداشته و با حرکات دایره ای و اعمال کمی فشار سطوح را پاک کنید.

۷- بعد از بلند کردن جرم ها و لکه های صابون ، کاشی و سرامیک را با آب گرم بشویید. اکنون سطوح حمامتان کاملاً تمیز است.

روش هایی برای جلوگیری از بازگشت دوباره لکه های صابون

۱- به جای صابون های جامد از انواع مایع و ژل استفاده کنید.

لکه های صابون نتیجه ی استفاده از صابون های جامد است. بنابراین ساده ترین روش جلوگیری از تشکیل دوباره ی آن، استفاده از صابون های مایع و شامپو بدن به جای صابون جامد می باشد.

۲- یک عدد تی در حمام نگهداری کرده و بعد از هر بار حمام کردن، سطوح را تی بکشید تا رطوبت و صابون اضافه سطوح از بین برود.

تی را محکم از بالا به پایین فشار داده تا آب و صابون ها کاملاً از روی سطوح بلند شوند.

۳- سعی کنید همیشه کاشی و سرامیک های حمام را خشک نگه دارید. برای این کار می توانید حوله ای را در حمام نگهداری کرده و بعد از پایان حمام آن را روی سطوح بکشید.

۴- واکس یا پولیش ماشین را روی دیوارها زده تا آثار و لکه های صابون روی سطوح نماند.

برای این کار مقداری واکس را روی دستمالی تمیز پخش کرده و آن را روی دیوارها بمالید. یادتان باشد که از این راه حل فقط برای دیوارها استفاده کرده و واکس را در کف حمام یا وان نزنید.

زیرا باعث لغزندگی کف حمام و وان می شود. هر زمان که احساس کردید واکس از روی سطوح از بین رفته، این مرحله را مجدداً تکرار کنید.

۵- از محلول آب و نمک اپسوم برای حمام کردن استفاده کنید.

این محلول نه تنها برای پوستتان مفید بوده و باعث تسکین درد می شود، بلکه آب را نرم کرده و تشکیل باقی مانده های صابون روی سطوح را کاهش می دهد.

۶- اگر هیچ کدام از راه حل های گفته شده جواب نداد، آب سختی بالایی داشته که باید آن را با کمک دستگاه های مخصوص از بین ببرید.

نرم کننده های آب، مواد معدنی که با صابون واکنش داده و سبب ایجاد لکه های صابون می شوند را از بین می برند.

منبع : مجله اینترنتی دلگرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا