خانه داری

از بین بردن ساس در خانه

اقدامات اساسی برای از بین بردن ساس در خانه

برای از بین بردن ساس در منزل انجام اقداماتی همچون استفاده از کاور مخصوص لوازم خواب، رعایت بهداشت در سفر، شستن ملحفه‌ها با آب داغ و … مؤثر است.
آیا تا کنون متوجه وجود ساس در میان وسایل منزل خود شده اید؟ از آنجایی که ساس می‌تواند در هر گوشه و درز و شکافی از منزل پنهان شود، از بین بردن آن کار راحتی نیست. در این مطلب اقدامات خانگی و مهمی برای از بین بردن ساس شرح داده شده است.
ساس‌ها ناقل بیماری نیستند، ولی می‌توانند باعث ایجاد استرس، آشفتگی، بروز عفونت بر اثر خارش، ناراحتی و خواب نا آرام شوند.

اقدامات اساسی برای از بین بردن ساس در خانه

۱- پیدا کردن محل زندگی ساس

اولین قدم در از بین بردن ساس این است که محل زندگی و اختفای آن‌ها را پیدا کرده تا به راحتی بتوانید آن‌ها را از بین ببرید. این حشرات عموماً در میان وسایلی مانند تخت خواب و دیگر لوازم خواب قرار دارند.

۲- پوشاندن تخت و تشک با کاور مخصوص

در فروشگاه‌ها، کاور‌های مخصوصی وجود دارد که بهتر است که تخت و تشک را با آن‌ها بپوشانید. این روش باعث می‌شود حشرات بر اثر عدم تغذیه از بین بروند. همچنین به کار بردن این ترفند برای تخت‌های جدید نیز کاربرد داشته و جلوی ورود ساس‌ها را به درز‌های آن می‌گیرد.

۳- رعایت بهداشت در سفر

معمولاً تخت و دیگر وسایل خواب در هتل‌ها و مسافر خانه‌ها محل مناسبی برای رشد و تکثیر ساس محسوب می‌شوند. برای کاهش ریسک انتقال ساس به خانه، هیچ گاه چمدان را روی تخت خواب قرار ندهید.

همچنین بهتر است که بعد از بازگشت به منزل، داخل چمدان و سایر بخش‌های آن را با جاروبرقی تمیز نمایید؛ و سپس کیسه جارو برقی را در فضای باز خالی کنید.

نکته دیگر اینکه لباس‌های سفر را از سایر لباس‌های خود جدا کرده و هرچه سریع‌تر، آن‌ها را با آب داغ بشویید.

۴- استفاده از گرما 

یکی از روش‌های مؤثر برای از بین بردن ساس، شستن لباس‌ها و ملحفه با آب داغ است. ساس‌ها در محیطی که دمای آن به بیش از ۴۵ درجه برسد، تا حداکثر یک ساعت می‌میرند.

۵- استفاده از تله‌

پد‌های چسبناک مخصوصی به عنوان دام برای از بین بردن و دور کردن حشرات از محیط وجود دارند که معمولا در پایه تخت نصب می‌شوند.

۶- استفاده از سرما 

ساس‌ها در دمای خیلی پایین نیز می‌میرند. به این منظور، ساس‌ها و نیز تخم‌های آن‌ها باید حداقل ۴ روز در معرض دمای کمتر از منفی ۱۸ درجه سانتیگراد قرار بگیرند.

۷- تمیز و مرتب کردن وسایل خانه

برای از بین بردن ساس در خانه بهتر است که وسایل و لوازم اضافه را از اتاق دور کنید و آن‌ها را در محیط باز با جاروبرقی تمیز کنید. چرا که با این عمل، تعداد حشرات و تخم آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و نیز فرصت و فضای کمتری را برای پنهان شدن به آنها می‌دهد.

۸- راه حل نهایی 

اگر با انجام دادن تدابیر و ترفند‌های ذکر شده موفق به دفع ساس از منزل خود نشدید، می‌توانید از انواع حشره‌کش‌ها استفاده نمایید. البته معمولا این مواد به اندازه‌ای قوی نیستند که بتوانند روی ساس‌ها تأثیرگذار باشند.

در شرایط حادتر شاید مجبور شوید که با متخصص مربوطه و از شرکت‌های دفع آفات و سمپاشی تماس گرفته و از آن‌ها کمک بگیرید.

منبع : مجله اینترنتی ستاره

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا