پزشکی و سلامتکودکان

از آب دادن به نوزاد وحشت نکنید

آیا نوزادان زیر شش ماه می توانند در موج گرما آب بنوشند؟

(گتی ایماژ) والدینی که تصمیم گرفته اند مقداری آب به نوزادان خود بدهند، نباید بیش از حد وحشت کنند.

طبق گفته متخصصان، نوزادان کاملاً شیر داده شده، تا زمانی که شروع به خوردن غذاهای جامد نکنند، به آب احتیاج ندارند، اگر کمی آب بطری جوشانده شده به آنها بدهید در واقع در هوای گرم توصیه می شود و مشکلی پیش نمی آید.

“نوزادانی که کاملاً شیر مادر می خوردند تا زمانی که شروع به خوردن غذاهای جامد نداشته باشند، به آب احتیاج ندارند. اما دقت کنید نوزادان ممکن است در هوای گرم به مقداری آب اضافی احتیاج داشته باشند.”

بنابراین در حالی که درست است که در اکثر شرایط، نوزادان زیر شش ماه به آب احتیاج ندارند، زیرا همه هیدراتاسیون و مواد مغذی مورد نیاز آنها را از طریق فرمول یا شیر مادر به دست می آورند، در موارد خاصی چند جرعه خوب است.

دکتر Tim Ubhi ، متخصص کودکان و بنیانگذار بیمارستان الکترونیکی کودکان، توضیح می دهد: “در هوای گرم نوزادان ممکن است به آب اضافی احتیاج داشته باشند.”

وی گفت: “یك شاخص خوب در مصرف مایعات كافی در كودك، این است كه ببیند آیا میزان ادرار تولید شده از حجم مناسبی برخوردار است و آیا غلظت دارد یا نه.

وی می افزاید: “اگر کودک مایعات کافی دریافت نکرده باشد، ممکن است لازم باشد که آنها را با آب اضافی جمع کنید.”

نوزادان تغذیه شده با شیر مادر به طور کلی میزان مصرف خود را تنظیم می کنند ، اما نوزادان دارای بطری ممکن است به آب اضافی که توسط بطری داده می شود نیاز دارند.

دکتر اوبی برای کسانی که قصد دارند چند لیوان آب به کودک خود بدهد ، توصیه هایی دارد.

وی گفت: “از شیر در شیر كودك زیر 6 ماه به طور مستقیم استفاده نكنید، آب آن را بجوشانید و قبل از دادن كودك به آن خنك كنید.

وی گفت: “در نوزادان بالای 6 ماه که شروع به مصرف مواد جامد می کنند می توانید از آب شیر استفاده کنید اما مراقب باشید زیاد مصرف نکنید. تماشا کنید که چقدر تشنه هستند و به خروجی ادرار نگاه کنید. “

ترجمه از یاهو میل – الهام شهیدان

گروه مترجمین زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا